Korporacija Mastercard uvodi digitalnu identifikaciju u Africi
Niko ne bi povezao Mastercard kao korporaciju koja „pokreće održivi društveni uticaj“ i brine o udaljenim zajednicama širom sveta koje se bore da zadovolje osnovne potrebe.
Ipak, evo nas – ili barem tako globalni gigant za platne usluge oglašava svoj napor da proširi upotrebu šeme pod nazivom Community Pass.
Svrha Community Pass-a je da omogući digitalni ID i novčanik koji se nalaze u „pametnoj kartici“. Pokrenut pre četiri godine, program – za koji Mastercard kaže da je, pored toga što je zasnovan na digitalnom ID-u, interoperabilan i funkcioniše van mreže – cilja na „zajednice sa nedovoljno usluga“ i trenutno ima 3,5 miliona korisnika, sa planovima da taj broj poveća na 30 miliona do 2027.
Prema mapi na sajtu Mastercard-a, ovaj program se sada ili pilotira ili je uveden u Indiji, Etiopiji, Ugandi, Keniji, Tanzaniji, Mozambiku i Mauritaniji, dok je poslednja najava partnerstvo sa Grupom Afričke razvojne banke u inicijativi nazvanoj Mobilizacija pristupa digitalnoj ekonomiji (MADE).
Masovna hipnoza, moćnici neće odustati od svoje ideologije | Saša Radulović | Mario Zna, 279 Uživo
Plan je da se tokom deset godina osigura da 100 miliona ljudi i preduzeća u Africi bude uključeno u programe digitalne identifikacije i na taj način omogući pristup vladinim i „humanitarnim“ uslugama.
Što se tiče samog Community Passa, on ima za cilj da uključi 15 miliona korisnika na kontinentu u narednih pet godina. Ovo je deo dogovora kompanije Mastercard, dok je Grupa Afričke razvojne banke rekla da će uložiti 300 miliona dolara kako bi osigurala da se MADE realizuje.
S obzirom na to koliko su kontroverzne šeme digitalne identifikacije i koliko odbijanja nailaze u razvijenim zemljama, teško je otrgnuti se utisku da se takve inicijative tako agresivno guraju u ekonomski nerazvijenim područjima i zajednicama upravo zato što se očekuje malo protivljenja.
JAPANSKA VLADA pokrenula hitnu operaciju: Zalihe krvi koje sadrže mRNK moraju biti zamenjene https://t.co/7otBjUjyzt
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) May 29, 2024
Ali MADE se predstavlja skoro kao „humanitarna“ usluga – tu je, očigledno, isključivo da bi se poboljšao život, posebno poljoprivrednicima i ženama, i poboljšale stvari kao što su povezanost, finansijske usluge, stopa zaposlenosti, itd.
Vest o najnovijem partnerstvu i inicijativi kompanije Mastercard došla je sa američko-afričkog poslovnog foruma koji je organizovala Privredna komora SAD.