
Korporacije okreću leđa Prajdu: Sve više brendova odustaje od sponzorisanja LGBT događaja
Veliki svetski brendovi povlače se iz finansiranja Prajd manifestacija, a prvi na udaru je Njujork, gde su kompanije počele da otkazuju sponzorstva usred političkih pritisaka i straha od bojkota.
Prema pisanju Wall Street Journal-a, ovakav talas povlačenja nema presedana.
Masterkard se povlači sa “platinastog nivoa” sponzorisanja, iako će nastaviti ograničeno učešće.
Zabranjena istina: Čovek koji je srušio zapadnu propagandu | Aron Palasios | Mario Zna, 327.
Pepsi, Nisan, Siti banka i PrajsvoterhausKupers takođe neće obnoviti sponzorstva za ovu godinu.
Sličan trend viđen je i u San Francisku i Sent Luisu, gde se povlače giganti alkoholne industrije poput Anhauzer-Buša i Dijaža, iako će Smirnof ostati prisutan.
Neki brendovi ipak ostaju kroz manje štandove i lokalna dešavanja, ali izbegavaju direktno sponzorisanje.
Egzistencijalna pretnja od ‘egzistencijalnih pretnji’: Kako nas strah pretvara u podanikehttps://t.co/zsgbQ8ZaTN
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) April 29, 2025
Prema rečima Iv Keler, kopredsednice Asocijacije Prajd organizacija SAD, glavni razlozi su:
- politički pritisak na agende različitosti i inkluzije (DEI),
- strah od istraga vlade SAD,
- sve veći ekonomski rizik zbog Trampovih tarifa.
Istraživanje agencije Gravity Research otkriva da čak 40% direktora planira da ove godine smanji podršku Prajdu, dok je prošle godine taj broj bio samo 9%.
Neki brendovi traže da im se logoi izbrišu sa zvaničnih materijala, kako bi izbegli potencijalne reakcije javnosti i konzervativnih potrošača.
Povlačenje korporacija dolazi u trenutku kada se Prajdu menjaju sponzorski paketi, pa kompanije gube pristup ekskluzivnim marketinškim pogodnostima.
Čini se da era “duginih” logotipa dolazi svom kraju — biznis ne prašta ideološke rizike.
Nulta Tačka/RT