Krah Zelene Agende – Propala još jedna poznata kompanija za solarnu energiju
Konfliktni ciljevi često dovode do najgoreg od oba ishoda. To je ono što se dešava sa solarnim panelima i električnim vozilima.
SunPower je bankrotirao uprkos ogromnim subvencijama
The Wall Street Journal izveštava o još jednom krahu subvencija zelene energije
39-godišnji SunPower je najnoviji posao sa solarnim panelima koji je propao ove godine. Ostali uključuju Titan Solar Power i Sunworks. SunPower je naveo „ozbiljnu krizu likvidnosti uzrokovanu naglim padom potražnje na solarnom tržištu i nemogućnošću SunPower-a da pribavi novi kapital“. IRA je povećala solarne subvencije, pa zašto je pala potražnja?
Jedan od razloga je što su veće kamatne stope učinile iznajmljivanje krovnih panela manje atraktivnim za kupce. Neke države poput Kalifornije su smanjile programe koji plaćaju kupcima da šalju solarnu energiju koju ne koriste u mrežu. Takve subvencije podižu cenu struje za ljude koji nemaju panele. U Kaliforniji je električna mreža često preopterećena solarnom energijom.
Cena panela je takođe porasla usred ukupne inflacije.
Turska zapretila da će zabraniti Telegram aplikaciju https://t.co/21VuonWSEh
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) August 12, 2024
Projekti vetroelektrana na moru su takođe ugroženi zbog rastućih troškova i kamatnih stopa koje ih čine neekonomičnim čak i uz subvencije. BP je prošle godine smanjio svoje poslovanje sa vetrom na moru u SAD za 1,1 milijardu dolara. Wind developer Orsted je prošle jeseni najavio otpis od 4 milijarde dolara nakon što je napustio dva projekta na obali Nju Džersija.
BP je nedavno smanjio planiranu američku investiciju u biogoriva. Šel je ove godine rekao da će zatvoriti svoje stanice za dopunu vodonikom u Kaliforniji jer malo ljudi kupuje vozila sa gorivnim ćelijama, a subvencije za proizvodnju vodonika su pale.
Subvencije imaju negativan efekat
Bajden želi čistu energiju samo ako je svaki njen deo napravljen u SAD. To znači veće troškove, čak i uz subvencije.
Pokušaj nasilne proizvodnje solarnih panela u SAD rezultirao je tako visokim cenama da ih je malo ko želeo.
Tri rezultata
- Nema primetnog povećanja proizvodnje u SAD
- Izgubljeni poslovi od instalatera
- Nema unapređenja ciljeva čiste energije
Ford gubi 100.000 dolara na svakom električnom vozilu
Uprkos subvencijama, evo zapanjujuće količine novca koju Ford gubi na svakom EV-u koji napravi
- Izveštaj kaže da Ford gubi više od 100.000 dolara na svakom EV.
- Ford smanjuje potrošnju na EV planove za 12 milijardi dolara.
- Procenjuje se da će Ford izgubiti 5,5 milijardi dolara od svog odeljenja Model e 2024.
Ili želite brže uvođenje električnih vozila i projekata čiste energije ili ne.
Insistiranje kompanija da koriste samo komponente proizvedene u SAD kada infrastruktura to ne može i kada je potražnja mala dovodi do ovakvih gubitaka, naravno kao i pad potražnje jer ljudi to ne žele.