
Kraj za Skajp: Majkrosoft posle 14 godina lošeg upravljanja gasi nekada najpopularniju aplikaciju za video pozive
Nakon godina tehničkih problema, nespretnih redizajna i gubitka korisnika, kompanija Majkrosoft zvanično je ugasila aplikaciju Skajp, nekada najpoznatiji servis za video komunikaciju. Skajp je zamenjen platformom Majkrosoft Timz, korporativnim konkurentom aplikaciji Slek.
Majkrosoft je kupio Skajp 2011. godine za 8,5 milijardi dolara, ali je upravljanje aplikacijom tokom narednih godina ocenjeno kao niz propuštenih prilika — spora inovacija i zbunjujuće korisničko iskustvo dovele su do njenog postepenog pada.
Narod ovo mora da čuje, Ratni veterani ostaju uz decu do kraja | Nenad Stanić | Mario Zna, 328 UŽIVO
Kako piše Ars Tehnika, kompanija je početkom godine najavila kraj Skajpa, a u ponedeljak je formalno povukla aplikaciju iz upotrebe. Svi korisnici koji pokušaju da otvore aplikaciju ili posete sajt biće automatski preusmereni na Majkrosoft Timz.
Jedini preostali trag Skajpa je tzv. Dial Pad funkcija, koja korisnicima još uvek omogućava pozive ka fiksnim i mobilnim brojevima, ali je i ona već integrisana u besplatnu verziju Majkrosoft Timza.
Skajp je pokrenut još 2003. godine, u vreme kada su širokopojasni internet i bolja video kompresija postajali dostupni široj publici. Iako nije bio prvi servis za video pozive, postao je sinonim za „video čet” i ključni alat za ličnu i poslovnu komunikaciju širom sveta.
Lažne tvrdnje SZO: Pandemijski sporazum kao alat za strah i profit https://t.co/Y5WDSWD5WD
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) May 2, 2025
Međutim, popularnost aplikacije počela je da opada nedugo nakon što ju je Majkrosoft preuzeo. Redizajn iz 2017. godine naišao je na žestoke kritike korisnika. Prosečna ocena Skajpa u prodavnici aplikacija pala je sa 3,5 na svega 1,5 zvezdica, prema izveštaju časopisa Vajerd.
Majkrosoft je tada pokušao da spase situaciju izjavom na zvaničnom blogu: „Želimo da znate da vas slušamo, ažuriramo i odgovaramo na vaše komentare,” ali su istovremeno tvrdili da će „iskustvo koje pruža nova generacija Skajpa biti neverovatno”.
Taj optimizam nije potrajao. Kada je tokom pandemije kovida 2020. svet prešao na rad i školu od kuće, Skajp je bio gotovo nevidljiv. Aplikacija Zoom preuzela je primat zahvaljujući boljem kvalitetu poziva, većoj stabilnosti i funkcijama prilagođenim poslovnoj upotrebi.
Gašenje Skajpa označava kraj jedne ere digitalne komunikacije — i bolnu lekciju za Majkrosoft o tome kako čak i najpoznatiji brend može pasti ako se ne razvija u korak s vremenom.