Cene metala za baterije padaju jer je porast nove proizvodnje nadmašio potražnju, što se poklopilo sa usporavanjem prodaje električnih vozila.
Kao što Bruno Venditi iz Visual Capitalist-a detaljno opisuje, cene litijuma su, na primer, pale za skoro 90% od vrhunca sa kraja 2022. godine, što je dovelo do zatvaranja rudnika i uticalo na cenu litijum-jonskih baterija koje se koriste u električnim vozilima.
Ova statistika koristi ekskluzivne podatke Benchmark Mineral Intelligence da prikaže evoluciju cena litijum-jonskih baterija u poslednjih 10 godina.
Više od polovine cene baterije dolazi od katode
Litijum-jonske baterije rade tako što sakupljaju struju i usmeravaju je u bateriju tokom procesa punjenja. Tipično, grafitna anoda privlači litijumove jone i zadržava ih kao punjenje.
Udari će biti sve jači, na snazi je masovna kontrola uma | Nenad Ilić | Mario Zna, 296 UŽIVO
Tokom pražnjenja, katoda izvlači uskladištene litijumove jone i kanališe ih u drugi kolektor struje. Kolo funkcioniše efikasno jer anoda i katoda ne dolaze u direktan kontakt i suspendovane su u medijumu koji olakšava lak protok jona.
Trenutno, 54% cene ćelije dolazi od katode, 18% od anode, a 28% od ostalih komponenti.
Cene u padu
Prosečna cena ćelija litijum-jonskih baterija pala je sa 290 dolara po kilovat-satu u 2014. na 103 dolara u 2023.
Otkriveni pedofilska simbolika na kapiji vile Puff Daddy-ja! Uhapšeni reper drži Obamu u šaci, sve je snimljeno (FOTO/VIDEO) https://t.co/L3Ukdgi1uL
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) September 29, 2024
U narednim mesecima očekuje se dalji pad cena zbog prevelike ponude iz Kine.
Međutim, uprkos padu cena, predviđa se da će potražnja za baterijama porasti devet puta do 2040. godine, a očekuje se da će se ukupni kapitalni izdaci industrije baterija skoro utrostručiti, porast sa 567 milijardi dolara u 2030. na 1,6 biliona dolara u 2040. godini.


