Ljudi se bude iz Matrixa- Mejnstrim mediji beleže nikada manju gledanost
Uverenje Amerikanaca da će masmediji – kao što su novine, TV i radio – prenositi vesti istinito i uravnoteženo izveštavati o vestima palo je na istorijski minimum koji nije viđen od 2016, prema najnovijem godišnjem Galupovom istraživanju poverenja u američke institucije.
Galupova anketa od 1. do 23. septembra otkriva:
- 29% odraslih Amerikanaca ima „ne baš mnogo“ poverenja u medije.
- Rekordnih 39% odraslih Amerikanaca nema „uopšte“ poverenje u medije.
- Trenutnih 39% bez poverenja je najviše u istoriji, nadmašujući prethodnih za jedan procentni poen. Ovaj procenat je 12 poena veći u odnosu na očitavanje iz 2016. godine.
- 2016. godine oštre kritike medija stigle su od tadašnjeg predsedničkog kandidata Donalda Trampa.
- Trenutno poverenje u medije je najtmurnije u Galupovoj istoriji.
- U 2016. najčešće osećanje odraslih u SAD bilo je „ne baš mnogo“ poverenja sa 41%.
Pola veka Galupovi podaci pokazuju da je poverenje Amerikanaca u medije naglo opalo.
Zapadni mediji priznaju: Ruši se naš svetski poredakhttps://t.co/iwaUBKH1Xs
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) October 24, 2023
Postoji ogroman politički jaz u poverenje korporativnih medija. Oko 58% demokrata veruje medijima, dok samo 11% republikanaca oseća isto.
„Ovo malo poverenje za četvrti stalež dolazi u trenutku kada je poverenje u svaku od tri grane savezne vlade takođe nisko“, istakao je Galup.
U junu su podaci Galupa o poverenju u TV vesti i novine takođe pali na skoro rekordno nizak nivo, kao i istraživanje prošlog decembra koje je pokazalo rekordno niske ocene poštenja i etike novinara.
Oštra odbojnost prema masmedijima odražava to da Amerikanci uče da je njihov protok vesti bio izmanipulisan od strane cenzurno-industrijskog kompleksa, kojim upravljaju političke i tehnološke elite.
Tviter fajlovi, tužbe državnih tužilaca i istraživački novinari otkrili su sve veću mrežu vladinih agencija, akademskih institucija i nevladinih organizacija koje aktivno cenzurišu građane zbog pričanja o neodobrenim narativima vlade, kao što su Covid, vakcine i poslovni dogovori Hantera Bajdena. Ove elite koriste korporativne medije da izvrnu istinu i drže mase zaključane u ‘matriksu’.
Ovih šest kompanija kontroliše veći deo američkih medija
Međutim, dani cenzure u masmedijima su ograničeni. Pojava paralelne ekonomije podstiče novi kapital koji seje nove medijske poduhvate, kao što je Taker Karlson na X. Uspeh koji je već postigao na X-u naveo je CNN, pa čak i Fox News, da zavide Karlsonovim pregledima u stotinama miliona.