Maloprodaja u Velikoj Britaniji koristi prepoznavanje lica i vrši probne testove digitalne lične karte
Ono što bi neki mogli da vide kao „verifikaciju starosti” od strane britanskih vlasti, ovog puta sa pilot projektima čiji je navodni cilj, kao i uvek, plemenit – uveriti se da se alkohol ne prodaje maloletnicima u prodavnicama ili ugostiteljskim objektima.
Ali – kao i uvek – u celoj šemi postoji prilično „opasnosti od stvaranja države nadzora“ kada zagrebete površinu, posebno zato što ova ide toliko daleko da koristi biometriju, između ostalih tehnologija, za postizanje navedenog cilja.
Probe su organizovane na različitim mestima tokom 2022. godine u brojnim gradovima u Engleskoj, uključujući Lids, Mančester, Liverpul i Notingem, gde se Univerzitet Trent udružio sa lokalnim barovima kako bi nadgledao studente koji kupuju alkoholna pića.
Javnost je dobila priliku da sazna više o celoj stvari krajem prošle godine kada je Odeljenje za digitalne medije, kulturu, medije i sport (DCMS) objavilo rezultate testiranja sandbox-a Ministarstva unutrašnjih poslova koji su uključivali dve metode – aplikacije za digitalnu identifikaciju i samo-skeniranje ulaza/izlaza.
🔶 Bivši ukrajinski predsednik Porošenko vređao pravoslavnu crkvu: Čeka vas pakao https://t.co/n9dnDlcSpu
— Nulta Tačka (@ProdukcijaNT) January 4, 2023
Nalazi pokrivaju rezultate za digitalnu identifikaciju naloga, lanca supermarketa Asda – koji je koristio samouslužne kase sa tehnologijom skeniranja lica, kao i Co-op, i Innovative Technology (sa svojom metodom provere starosti ICU), kao i Fujitsu, koji je razvio aplikacija, isto kao i MBJ Technology.
Morrisons, drugi lanac supermarketa, učestvovao je u isprobavanju tehnologije skeniranja lica koju je razvio Yoti, a prodavnice Tesco i Spinningfields i Oxford Road su se obratile istoj „kompaniji za digitalni identitet“ i njenom „AI“ algoritmu kako bi učestvovali u ispitivanjima.
Biometrija vena prsta bila je u igri kada je FinGo implementirao svoju tehnologiju u Manchester’s Hatch-u, koji okuplja trgovce na malo, pivare, restorane itd.
A ishod testa? Neubedljivo, prema izveštajima koji se bave nalazima svakog učesnika. Stvari kao što su uslovi osvetljenja, Wi-Fi signal ili jačina baterije telefona doveli su do toga da se rezultati „značajno razlikuju“.
Bilo kako bilo, Yoti je na svom sajtu objavio da supermarketi podržavaju ideju da se biometrija koristi kao način za proveru starosti kupaca – kao i za stvarne zakone koji bi doveli do njegovog usvajanja (verovatno osnovni cilj celokupnog testa).
Joti je optimista svuda. Kako se navodi u postu na blogu, dopalo se trgovačkim lancima, dopalo se kupcima i bilo bi im drago da im se skeniraju lica i da se ponovo odreknu biometrijskih podataka na kasama supermarketa.
Nulta Tačka/ReclaimTheNet