Mark Zakerberg se nada da će Meta biti zapamćena kao inovator, a ne zbog nadzora i cenzure
Ozloglašeni cenzor i nadzorni kapitalistički tajkun Mark Zakerberg ima jasnu viziju kako želi da se njegova kompanija Meta pamti decenijama od sada – kao tehnološki inovator, a ne po njegovim aplikacijama i njihovom negativnom uticaju na društvo.
Business Insider izveštava da je u nedavnom intervjuu sa kreatorom sadržaja Tifani Janzen, Mark Zakerberg podelio svoja razmišljanja o nasleđu koje se nada da će ostaviti iza sebe sa svojom kompanijom Meta. Tehnološki mogul je naglasio da Metu vidi kao tehnološku kompaniju fokusiranu na izgradnju osnovnih platformi za ljudske veze, a ne samo kao kompaniju za aplikacije.
UŽIVO! NEDELJA OD 21h! DR SEMIR OSMANAGIĆ U PODKASTU MARIO ZNA
„Pretpostavljam da ako pogledate unazad, znate, za 20, 30 godina od sada, mi ćemo i dalje biti tehnološka kompanija“, rekao je Zakerberg. „Mi nismo kompanija koja se bavi aplikacijama.“ On je istakao svoju dugoročnu posvećenost ovoj viziji, dodajući: „Dakle, mi smo fokusirani prvenstveno na izgradnju tehnološke platforme i mislim da će to biti tačno, verovatno – i kao, svakako sve dok to radim ovo.”
Stopa nataliteta u Kanadi pala na rekordno nizak nivo https://t.co/gKqNeIj8Wo
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) October 2, 2024
Zakerberg je izrazio želju da Meta bude zapamćena kao kompanija koja „pravi sjajne stvari“ i preuzima hrabre rizike. „Voleo bih da se ljudi osvrnu na nas i kažu: „Oh, napravili su gomilu zaista velikih stvari. I možda nije sve što su radili funkcionisalo. Ali gomila stvari koje su radili zaista je na neki način pogurala industriju i gurnula svet u različitim pravcima i to je bilo kul.”
U nedavnom intervjuu za podkast Acquired, Zakerberg je ponovio svoje viđenje Mete kao tehnološke kompanije fokusirane na ljudske veze. „Za mene je izrada ove vrste naočara kako bi se omogućili budućnost ljudi da se osećaju prisutnima sa drugom osobom bez obzira gde se zapravo fizički nalazi, prirodan nastavak vrste aplikacija koje pravimo danas“, objasnio je on.
Uprkos Zakerbergovoj želji da bude poznat kao tehnološka kompanija, njegovo korišćenje poslovnog modela nadzornog kapitalizma dovelo je do njegovog ličnog bogatstva preko 200 milijardi dolara, ekskluzivnog kluba sa samo nekoliko drugih članova.
Zakerbergova PR kampanja fokusirana je na njegovo nasleđe na druge načine. Nedavno je tvrdio da društveni mediji nemaju direktnu vezu sa krizom mentalnog zdravlja tinejdžera, uprkos tome što su istraživači njegove kompanije dokumentovali da je Instagram toksičan za tinejdžerke.