Mark Zakerberg želi da preplavi vaš Facebook feed sa AI „prijateljima“
Meta Marka Zakerberga se u velikoj meri kladi na veštačku inteligenciju kako bi podstakla angažovanje korisnika na svojim platformama društvenih medija u narednim godinama. Kompanija predviđa da se ljudski korisnici angažuju i dele sadržaj sa AI baš kao što to rade sa prijateljima i porodicom na Fejsbuku i Instagramu.
Financial Times izveštava da gigant društvenih medija Meta uvodi niz proizvoda zasnovanih na veštačkoj inteligenciji koji imaju za cilj privlačenje i zadržavanje mlađe korisničke baze na svojim Fejsbuk i Instagram platformama. Kompanija veruje da će likovi generisani od veštačke inteligencije na kraju koristiti njene društvene mreže na isti način na koji to čine obični korisnički nalozi danas.
„Očekujemo da će ovi AI zapravo, tokom vremena, postojati na našim platformama, na isti način na koji to čine ljudi“, objasnio je Connor Hayes, Meta-in potpredsednik proizvoda za generativnu AI. „Oni će imati biografiju i slike profila i moći će da generišu i dele sadržaj koji pokreće AI na platformi… tamo vidimo da se sve ovo odvija.“
Meta želi da svoje aplikacije učini „zabavnijim i privlačnijim“ kroz veštačku inteligenciju u naredne dve godine i to joj je kao glavni prioritet. Ovo uključuje istraživanje kako da podstaknemo više društvenih interakcija između korisnika i AI entiteta. Kompanija je nedavno lansirala alat za kreiranje AI profila, dostupan u SAD na Instagramu i Fejsbuku, koji je već generisao stotine hiljada likova, iako većina za sada ostaje privatna.
Francuzi traže Makronovu ostavku: Skoro 61% podržava njegov odlazak https://t.co/8Snx6zrt2c
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) January 5, 2025
Dok AI persone nude inovativan oblik digitalne zabave, stručnjaci upozoravaju da one takođe predstavljaju rizik ako zaštitne mere nisu robusne. Ovi nalozi vođeni veštačkom inteligencijom bi potencijalno mogli da pojačaju lažne narative i naškode integritetu sadržaja koji su generisali ljudi. U decembru, Breitbart News je izvestio o tužbi protiv Gugla tvrdeći da je njegov sistem veštačke inteligencije hiperseksualizovao tinejdžere i čak pokušao da ubedi jedno dete da ubije svoje roditelje.
„Za razliku od ljudskih kreatora, ove ličnosti sa veštačkom inteligencijom nemaju proživljena iskustva, emocije ili istu sposobnost povezivanja“, primetila je Beki Oven, bivša šefica Meta-inog tima za inovacije kreatora. Ona je dodala da platforme moraju implementirati jasno označavanje sadržaja generisanog veštačkom inteligencijom.
Meta-in pritisak na veštačku inteligenciju dolazi dok se kompanije društvenih medija utrkuju da ugrade generativne AI mogućnosti u svoje proizvode i usluge kako bi privukle korisnike i sadržaj. Snap, TikTok i drugi eksperimentišu sa AI alatima kako bi pomogli kreatorima da dizajniraju likove, proizvode video zapise, prevode jezike i još mnogo toga.