Meta razvija „pametne slušalice“ za praćenje korisnika i onih sa kojima dolaze u kontakt
Meta Marka Zakerberga (matična kompanija Fejsbuka i Instagrama) uranja u svet nosivih uređaja sa veštačkom inteligencijom.
Njegov projekat Camerabuds će kombinovati „audio, video i veštačku inteligenciju kako bi formirao ultimativni alat za prikupljanje podataka za nadzor“.
„Pametne slušalice“ i drugi „nosivi uređaji“ su dizajnirani da prebace ljude u sledeću fazu ultimativnog nadzora…
Brietbart izveštava: Android Authority izveštava da, prema izveštaju „Informacija“, Meta razvija slušalice sa veštačkom inteligencijom opremljene kamerama, internog kodnog naziva „Camerabuds“. Ove slušalice su dizajnirane da iskoriste mogućnosti veštačke inteligencije za identifikaciju objekata u realnom vremenu i prevod na strani jezik, potencijalno revolucionišući način na koji korisnici komuniciraju sa svojim okruženjem i obezbeđujući Meti neverovatnu količinu podataka o ličnom životu korisnika – i bilo koga sa kim dođu u kontakt.
Izvršni direktor kompanije Meta Mark Cukerberg pokazao je veliko interesovanje za projekat, pregledavajući različite koncepte dizajna za slušalice za uši ili slušalice koje se stavljaju preko uha. Rukovodstvo kompanije vidi slušalice sa veštačkom inteligencijom kao sledeći logičan korak u evoluciji nosive tehnologije, a konkurenti će verovatno slediti njihov primer.
Pfizer se izvinjava zbog nezakonitog promovisanja vakcine protiv Covid-a i kršenja 5 regulatornih kodeksa https://t.co/E12wowBjK8
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) May 17, 2024
Da bi istražio mogućnosti ove nove tehnologije, Meta se angažovala sa Ear Micro, elektronskom kompanijom iz Kanzasa specijalizovanom za „pametne“ slušalice. Međutim, projekat se suočava sa nekoliko tehničkih izazova, kao što su potencijalna opstrukcija kamere dugom kosom i problemi sa pregrevanjem, koje treba rešiti pre nego što proizvod postane stvarnost.
Štaviše, moraće se pozabaviti brigom o privatnosti u vezi sa upotrebom kamera u nosivim uređajima, što podseća na kontroverzu o Google Glass-u. Cukerbergova Meta se oduvek pokazala gladnom da prikupi sve više i više podataka o potrošačima, što osnažuje njihov neverovatno profitabilan posao oglašavanja, poslovni model u Silicijumskoj dolini nazvan kapitalizam nadzora. U prethodnom primeru ovog pristupa, Facebook se udružio sa Ray-Ban-om kako bi proizveo jezive naočare za sunce sa video kamerama ugrađenim u okvir.