Ministar saobraćaja hoće da sprovodi zelenu agendu u Nemačkoj: Nema vožnje vikendom
Ova priča je čak dospela u anglofonu štampu, tako da znate da je to velika stvar: „Nemački ministar saobraćaja upozorava na zabranu vožnje vikendom“, piše The Telegraph. „Nemački ministar preti „neograničenom zabranom vožnje” vikendom“, navodi Politiko. „Nemački ministar saobraćaja na udaru kritike zbog pretnje zabranom vožnje tokom vikenda“, navodi Rojters.
Volker Vising zapravo ne želi da zabrani vožnju.
Ali ne, uprkos naslovima, neće nam oduzeti automobile.
Začudo, čak ni Zeleni to ne žele. Barem jednom priča nije o nemačkom autoritarizmu, ili „probuđenom ludilu“(woke) ili bilo čemu sličnom.
Umesto toga, radi se o tome kako niko više ne može da se natera da brine o klimi – čak ni naš napredni, progresivno orijentisan, ekološki odgovoran politički establišment.
Za pozadinu, moramo se vratiti sve do ere pre Covida, kada je agresivno klimatsko zakonodavstvo bilo popularno čak i među biračima CDU desnog centra, i pre nego što je biračko telo osetilo šta su zelene politike poput drakonskih uredbi o grejanju kuća.
U onim mirnim danima, kada je svetica Greta Tunberg prekidala časove da bi spasila zemlju, vlada Angele Merkel usvojila je Zakon o zaštiti klime. Zakon nalaže smanjenje emisije CO2 za 65% u odnosu na nivoe iz 1990. godine do 2030. godine, smanjenje od 88% do 2040. godine i potpuno neostvarljivu neutralnost ugljenika do 2045. godine. U bliskoj budućnosti, Zakon o zaštiti klime takođe utvrđuje maksimalne godišnje nivoe emisija za različite privredne sektore. Ukoliko određeni sektor premaši svoj maksimum, nadležno ministarstvo mora da podnese zloslutni „program akcije“ kako bi se stvari vratile na određeni cilj.
Svet se ubrzano menja, čeka nas nešto veliko! | Predrag Petković | Mario Zna 271, Uživo
Zakon o zaštiti klime je arhetipska klimatska glupost. Političari vole da pripisuju zasluge za „Učiniti nešto u vezi sa klimom“, ali pošto „Učiniti nešto“ predstavlja ogromna ekonomska ograničenja i drastične intervencije u svakodnevnom životu, oni radije ne bi uradili to sami. Daleko bolje je doneti zakon koji obavezuje buduće vlade da urade nešto i pusti ih da se bave haosom. Tada možete požnjeti kratkoročne plodove strogosti u pogledu emisija ugljenika, a da ne snosite direktnu odgovornost za sav haos koji bi stvarno oštra politika po pitanju emisija ugljenika izazvala. Avaj, vreme napreduje ujednačenim tempom. Siguran sam da je 2030. zvučala kao nezamislivo daleki datum kada je predstavljena na Pariskom sporazumu 2015. godine, ali sada je samo šest godina daleko. To postaje veliki, veliki problem za klimatske histeričare.
Moglo bi se reći da je Merkelin Zakon o zaštiti klime ostavio u zaveštanje nesrećnoj Šolcovoj vladi malu kolekciju otkucanih tempiranih bombi, za koju su razvili značajno interesovanje za deaktiviranje. Jedan od načina da se to uradi je da se revidira Zakon o zaštiti klime i uklone njegova stroga ograničenja emisija zasnovana na sektorima pre nego što bilo ko bude primoran da pokrene „akcioni program“ za uštedu klime. U međuvremenu, oni su studiozno ignorisali zahteve, zbog čega je ministar ekonomskog uništenja Robert Habek mogao da se preozna kako se još u junu žalio da nijedan ministar u kabinetu ne poštuje ograničenja emisija iz Zakona o zaštiti klime.
Muva u masti je Partija zelenih, koja je luda koliko i njihovi zaboravni gradski birači više srednje klase koji nisu u kontaktu, i koji su smatrali da je najbolje da blokiraju napore vlade da (mada privremeno) omalovaži Merkelin odvratni zakon.
U naletu frustracije, liberalni ministar saobraćaja Volker Vising je stoga upozorio da bi, ako ne budu moguće reforme Zakona o zaštiti klime, mogao biti primoran da nametne „drastične intervencije“ vozačima:
U sporu oko reforme Zakona o zaštiti klime, savezni ministar saobraćaja Volker Vising (FDP) upozorio je na drastične rezove za vozače – uključujući zabranu vožnje vikendom. Ovo se navodi u pismu Visinga šefovima parlamentarnih frakcija SPD, Zelenih i FDP. Dostupan je u četvrtak u Deutsche Presse-Agentur…
CDC: Broj obolelih od raka porastao za 14.000% među Amerikancima koji su se vakcinisali protiv COVID-a https://t.co/6q88FC6KjW
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) April 15, 2024
U pismu se navodi da će ministarstvo, ukoliko izmenjeni Zakon o zaštiti klime ne stupi na snagu pre 15. jula, prema važećem zakonu biti u obavezi da predstavi akcioni program kojim će obezbediti usklađenost sa godišnjim nivoima emisija u sektoru saobraćaja u narednim godinama.
I baš tako, klimatičari se obrušavaju da bi uverili Nemce da ne, ne brinite, vožnja je u redu, niko ne želi da vam oduzme automobile:
Federalna agencija za životnu sredinu veruje da su [zabrane vožnje] nepotrebne. „Naravno da nam ne trebaju zabrane vožnje. O takvoj zabrani niko i ne raspravlja; ovo plaši ljude bez razloga“, rekao je predsednik [povezan sa Zelenim] Dirk Mesner. Umesto toga, još jednom je predložio opšte ograničenje brzine na nemačkim autoputevima…
Ima još, uvek ima više:
SPD je takođe kritikovao predlog: „Plašenje usiljenim predlozima uopšte neće pomoći zaštiti klime u sektoru transporta, naprotiv“, rekao je vođa frakcije SPD Bundestaga Detlef Miler… „Predlog ne doprinosi našem zajedničkom cilju za smanjenje emisije CO2, ali doprinosi nepotrebnoj neizvesnosti za ljude u našoj zemlji.” Frakcija SPD Bundestaga jasno odbacuje zabranu vožnje automobila i kamiona. Takvi manevri teško da bi unapredili tekuće rasprave o Zakonu o zaštiti klime u Bundestagu, rekao je Miler.
Toliko mi se sviđa ovaj pasus da sam ga pročitao pet puta.
Baš je zabavno čitati nekog ludaka koji ispravno razmišlja kao što je Miler koji insistira na tome da bukvalna zabrana vožnje „ne doprinosi našem zajedničkom cilju smanjenja emisije CO2“.
Zajedno sa Zelenom strankom i Greenpeace-om, ekološka organizacija BUND je takođe kritikovala Visingove izjave o pretnji zabranom vožnje. Stručnjak za transport BUND-a Jens Hilgenberg je rekao:
„Odgovara slici da ovaj ministar, od svih ljudi, koji blokira svaku meru, ma koliko laku za sprovođenje, kao što je ograničenje brzine na autoputevima, sada igra na strahovima ljudi.
On to čini samo da bi dodatno povećao pritisak na koalicione partnere, kaže Hilgenberg. „Ovo je otrcana taktika.“
Moramo dodati izbegavanje političkog samoubistva na dugačku i rastuću listu stvari – od prava Palestinaca do pretnje koju predstavljaju „dezinformacije“ do siromaštva trećeg sveta – koje su važnije od klimatskih promena. Ovo zaista postaje veoma duga lista.
Pa koja su rešenja, ako nećemo da zabranimo vožnju vikendom, a Zeleni insistiraju na blokiranju reformi Zakona o zaštiti klime? Pa, osim ograničenja brzine, koje ima istu privlačnost za levicu u Nemačkoj kao što je zabrana oružja za levicu u Sjedinjenim Državama (i približno jednake šanse za postizanje bilo kog od navedenih ciljeva), stručnjaci nemaju ništa osim istog: Treba nam više javnog prevoza! Treba nam više elektromobilnosti! Potrebno nam je više proširenja mreža za punjenje električnih vozila! Problem nije samo u tome što ništa od ovoga ne predstavlja „akcioni program“ za smanjenje emisije izduvnih gasova vozila ubrzano; takođe je činjenica da nema novca ni za šta od ovoga. Subvencije za električna vozila su povučene pošto su sudovi napravili rupu od 60 milijardi dolara u vladinom budžetu. Daleko od širenja javnog prevoza, mi se borimo da održimo propadajuću železničku mrežu koju već imamo. I niko ne veruje da će više stanica za punjenje spasiti planetu.
Ovo je klimatizam u kasnoj fazi i dugo će se zadržati.
Čekaju se godine ako ne i decenije cenjkanja oko ambicioznih ciljeva koje su postavile prošle vlade, godine smokvinih listova i izgovora, godine popuštanja ograničenja na razrađene načine kako bismo se mogli pretvarati da još uvek nešto radimo.
Biće veoma zamorno, ali takođe, pretpostavljam, povremeno zabavno.
Nulta Tačka/ActivistPost/Eugyppius.com