NAUČNICI FORSIRAJU ĆELIJE LJUDSKOG MOZGA U SIMULACIJU NALIK MATRIKSU
Ljudske moždane ćelije kultivisane u petrijevoj posudi su uz pomoć mikroelektroda pokupile umetnost igranja video igrice „Pong“ znatno brže od veštačke inteligencije.
Istraživači iz australijskih Cortical Labs iskoristili su stotine hiljada ljudskih moždanih ćelija uzgojenih na nizu mikroelektroda, podučavajući biotehnološki hibrid koji su nazvali „DishBrain“ da igra verziju starog „ponga“ za jednog igrača. Zatim su uporedili brzinu kojom je mini-mozak pokupio veštinu sa brzinom veštačke inteligencije (AI). Ljudske moždane ćelije su nadmašile svoje rivalske ruke, uhvativši se u igru za samo pet minuta u poređenju sa 90 minuta koji su mašini bili potrebni da nauči veštinu.
Brett Kagan, glavni naučni službenik laboratorije koji vodi istraživanje, rekao je za časopis New Scientist, međutim, da nije sve tako jednostavno. Jednom kada AI nauči kako da igra igru, na kraju postaje veštija od ćelija ljudskog mozga.
PEDOFILIJA SE ŠIRI CNN-om BRŽE OD OMIKRONA! TVITER CENZURISAO NALOG POVEZAN SA PROJEKTOM VERITAS NAKON OTKRIĆA NOVOG PEDOFILSKOG SKANDALAhttps://t.co/oyoHK7gNeM
— Nulta Tačka (@ProdukcijaNT) December 20, 2021
Bez obzira na to, naučnici koji stoje iza projekta kažu da su pokazali da „jedan sloj in vitro kortikalnih neurona može da se samoorganizuje i pokaže inteligentno i osećajno ponašanje“. Štaviše, ovo bi takođe moglo imati neke praktične implikacije, jer se Cortical Labs nada da će istraživanje pomoći da se otvori put za integraciju „živih bioloških neurona“ sa „tradicionalnim silicijumskim računarstvom“, u onome što bi zapravo bio pravi mozak kiborga.
A ako to nije bilo dovoljno naučno fantastično, New Scientist citira istraživače koji govore o ljudskim moždanim ćelijama kao da „žive u Matriksu“. Evo šta to znači: kada mini-mozak igra pojednostavljenu verziju „ponga“ za jednog igrača, moždane ćelije su prevarene da poveruju da su veslo koje udara loptu u igri.
Što se tiče samog eksperimenta, moždane ćelije se nalaze na vrhu nizova mikroelektroda koje ih stimulišu, šaljući električne signale bilo desnom ili levom nizu da bi ukazale gde se nalazi lopta. Kao odgovor, „DishBrain“ oslobađa neurone da pomeraju veslo, dok iste elektrode analiziraju neuronsku aktivnost i omogućavaju virtuelnoj stvarnosti da reaguje u skladu sa tim.