Neće to kod nas? Amazonov sistem plaćanja DLANOM se širi po celoj Americi
Amazon je najavio planove da uvede svoju tehnologiju plaćanja uz pomoć skeniranje dlana, Amazon One, na sve lokacije Whole Foods do kraja 2023. Jeziva tehnologija ide daleko dalje od skeniranja otiska dlana korisnika, kao što je korišćenje informacija šara vena na ruci za utvrđivanje identiteta.
Fast Company izveštava da će do kraja 2023. sve lokacije Whole Foods imati pristup Amazon One, platnom sistemu kompanije za skeniranje dlanova. Amazon One, sistem plaćanja uveden 2020. godine, trebalo bi da obeleži svoju najveću ekspanziju do sada. Tehnologija funkcioniše tako što skenira jedinstvene linije, grebene i šare vena na dlanu korisnika, za koje Amazon tvrdi da je sigurna i pogodna alternativa tradicionalnim metodama plaćanja.
Potpis na dlanu je povezan sa Amazon Prime nalogom ili kreditnom karticom, eliminišući potrebu da kupci nose telefon ili novčanik za kupovinu i plaćanje. U međuvremenu, Amazon je prikupio još dublji nivo biometrijskih podataka o svojim klijentima.
Trenutno je Amazon One već dostupan u 200 Whole Foods prodavnica i 200 drugih maloprodajnih objekata u Sjedinjenim Državama. Planirano proširenje će dovesti do kraja godine ukupan broj Amazon One lokacija za plaćanje na preko 700.
Novinari “baj baj”! Google stvara veštačku inteligenciju koja će pisati članke i stvarati vesti za mejnstrim medije https://t.co/GEtrk671ZS
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) July 21, 2023
„Otkako smo uveli Amazon One u prodavnicama Whole Foods Market tokom protekle dve godine, videli smo da kupci vole pogodnosti koje pruža“, rekao je Leandro Balbinot, direktor tehnologije u Whole Foods Marketu. Dodao je, „i uzbuđeni smo što možemo da dovedemo Amazon One svim našim klijentima širom SAD“
Amazon prati sve živo pa i mogućnost da se radnici udruže i organizuju sindikat pa čak prati i komšiluk
Business Insider izveštava da je, prema internim dokumentima koji su procurili, i unutrašnjim izvorima, prodavnica prehrambenih proizvoda Whole Foods u vlasništvu Amazona pratila je i bodovala prodavnice za koje smatra da su u opasnosti od sindikalnog udruživanja.
Kompanija prati lokalne ekonomske i demografske faktore kao što su lokalna stopa nezaposlenosti i procenat porodica u oblasti koje žive ispod granice siromaštva. Rezultati prodavnica se zatim unose u „mapu“ koja je geografska mapa Sjedinjenih Država sa crvenim tačkama koje označavaju visokorizične prodavnice Whole Foods.