Nemačka automobilska industrija pretrpela je još jedan udarac
Za razliku od američkih proizvođača automobila, nemačke kolege nisu želele tarife na kineska EV. Nemačka je izgubila na glasanju u Evropskom savetu…
EU glasa za tarife na kineska električna vozila
Ova priča može izgledati čudno, ali Nemačka ne želi da EU uvede carine na kineska električna vozila.
To je zato što Nemačka i dalje zavisi od svojih motora sa unutrašnjim sagorevanjem za izvoz i Kina će nesumnjivo uzvratiti.
TheDriven izveštava o glasanju EU za tarife za električna vozila u Kini uprkos protestima Nemačke i drugih.
Euronews je izvestio da je nešto manje od polovine (12) država članica bilo uzdržano od glasanja, sa 10 glasova za i pet protiv, uključujući Nemačku, Mađarsku, Maltu, Sloveniju i Slovačku.
Uprkos glasanju, pregovori EU i Kine mogu se nastaviti do 30. oktobra uz mogućnost pronalaženja sporazuma za sprečavanje tarifa. Kina je napala istragu od samog početka, označivši je kao „goli protekcionistički čin“, negirajući postojanje bilo kakvih subvencija, piše Euronews.
Nemačka je nastojala da blokira predlog da zaštiti svoju automobilsku industriju, koja se prošle godine oslanjala na Kinu za trećinu svoje prodaje, od bilo kakvih kineskih mera odmazde. Da bi blokirala predlog, Nemačka je morala da dobije podršku još 14 zemalja članica za takozvanu kvalifikovanu većinu, koja čini 65 odsto stanovništva EU.
Nemačka trenutno nije na putu da ispuni svoj cilj da ima 15 miliona električnih automobila na svojim putevima do 2030. godine, uprkos tome što je 2023. godine bila drugi najveći svetski proizvođač električnih automobila.
Sud u EU: Policija može pristupiti podacima mobilnog telefona čak i za manje zločine https://t.co/Y6KWQvzpKD
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) October 8, 2024
Brisel izlazi iz ćorsokaka
EuroNews izveštava da je Brisel izašao iz ćorsokaka nakon što zemlje EU nisu uspele da se dogovore o kineskim tarifama za električna vozila
Zemlje Evropske unije nisu uspele da se dogovore oko toga da li da uvedu veće tarife za električna vozila proizvedena u Kini tokom pomno praćenog glasanja koje je završilo sa previše uzdržanih, što je primoralo Evropsku komisiju da prevaziđe politički ćorsokak i gurne svoj predlog preko ciljne linije.
Ishod glasanja u petak nije bio javno dostupan, iako je nekoliko diplomata reklo za Euronews kako se svaka država članica pozicionirala:
Za je bilo 10: Bugarska, Danska, Estonija, Francuska, Irska, Italija, Litvanija, Letonija, Holandija i Poljska. (45,99% stanovništva EU)
12 uzdržanih: Belgija, Češka, Grčka, Španija, Hrvatska, Kipar, Luksemburg, Austrija, Portugal, Rumunija, Švedska i Finska. (31,36%)
Pet je bilo protiv: Nemačka, Mađarska, Malta, Slovenija i Slovačka. (22,65%)
Komisija „ne bi trebalo da izazove trgovinski rat. Potrebno nam je rešenje putem pregovora“, rekao je nemački ministar finansija Kristijan Lindner reagujući na glasanje.
Spor oko kineskih električnih vozila označio je redak trenutak u kojem je predsednica [Evropskog saveta], [Ursula fon der Lajen], branila stav kojem se njena matična zemlja oštro protivila.
Politički fijasko bi mogao da odjekne sve dok zemlja ne održi savezne izbore u septembru 2025.
Samo 45,99 odsto EU je bilo za tarife, ali je Evropski savet glasao za carine uprkos prigovora Nemačke.
Tarife su jedna od oblasti u kojoj promene ne moraju biti jednoglasne. Ali 45,99 procenata je poprilično.
Od onih koji su glasali za i protiv, bilo je 45,99 procenata prema 22,65 procenata, margina od 67 procenata za usvajanje.
EU carine
Tesla: 7,8%
BYD: 17%
Geely: 18,8%
SAIC: 35,3%
Ostali proizvođači električnih vozila u Kini koji su sarađivali u istrazi, ali nisu pojedinačno uzorkovani: 20,7%
Ostali proizvođači električnih vozila u Kini koji nisu sarađivali: 35,3%
One su iznad postojećih tarifa.
Kao u SAD
Ovo je isto kao u SAD. Oni koji su zaduženi ne samo da nalažu električna vozila, već postavljaju politiku kako bi osigurali da automobili budu što skuplji.
Električne velike platforme nemaju smisla čak ni sa 40.000 dolara poreskih kredita
Zbog Bajdenovih propisa, kamiondžije duže voze starije motore jer ne mogu da priušte novije dizel modele. Rezultat je veće zagađenje.
Dana 13. juna, primetio sam da EU oporezuje vozila iz Kine koja njene sopstvene kompanije proizvode
Eurointelligence: Protočne marže profita koje su se prožimale kroz nemačku industriju biće stvar prošlosti. Novi automobili će imati manje komponenti, a manje komponenti nemačke proizvodnje. To je razlog zašto pad proizvodnje automobila predstavlja pad industrije i privrede – u meri u kojoj zemlje zavise od toga. Nemačka je jedna od njih.
Čovek se pita kako idiotska tarifna politika može da bude dobitna kombinacija. Konkurencija je oštra između Bajdena, EU, Harisove i Trampa.