Neuspeh popularnog sistema plaćanja karticama otkriva ranjivost bezgotovinskog društva
Čini se da su dani uglavnom prošli kada su ljudi rutinski koristili ček za plaćanje hipoteke, komunalija i raznih proizvoda i usluga poput namirnica, obuće i servisiranja automobila.
Isto tako, izgleda da je retkost da grupa prijatelja plati po 20 dolara nakon što zajedno večeraju u restoranu.
Mnogi od tih transakcija su sada elektronski.
Ali ti sistemi nisu nepogrešivi, a kada ne funkcionišu, nastaju problemi.
Novi izveštaj u Federalistu ukazao je na problem za mala preduzeća ove nedelje kada je propao popularni sistem plaćanja Square.
Milioni preduzeća morali su da prekinu poslovanje sa svojim klijentima, osim ako ti kupci nisu nosili gotovinu.
„Procenjuje se da 64 miliona malih preduzeća koristi Square da olakša transakcije kreditnim karticama, izvuče izveštaje o prodaji, pregleda procente profita i upravlja zalihama. Međutim, prekid koji je počeo u četvrtak u podne, ostavio je te klijente bez mogućnosti da efikasno vode svoje poslovanje osim ako klijenti ne plate gotovinom“.
Kompanija je, nekoliko sati kasnije na kraju radnog dana, u stvari priznala da je „imala problema sa više usluga Square-a“.
U njemu je objašnjeno: „Razumemo koliko je za vaše poslovanje važno da naše usluge budu u funkciji i aktivno radimo na rešavanju problema“.
Nije ponuđeno nikakvo objašnjenje za kvar sistema.
Ovako radi farmakomafija! Isplivao ugovor PFIZERA i J&J sa Južnom Afrikom – Niko ne može da ih tuži za nuspojave https://t.co/SyuQ8ACzEf
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) September 10, 2023
Izveštaj Federalista navodi da su i drugi računarski sistemi koji nude opcije plaćanja, Apple Pay, Paypal, Visa, Zelle, Cash App i Venmo, takođe prijavili različite probleme sa svojim operacijama u isto vreme.
Izveštaj PJMedia objašnjava da su korisnici u SAD, Velikoj Britaniji, Kanadi, Japanu, Australiji, Francuskoj i Španiji ovde pogođeni prekidima.
„Bez mogućnosti obrade kreditnih kartica, mnoga preduzeća su prijavila da odbijaju klijente koji nemaju gotovinu – ili preuzimaju ogroman rizik i zapisuju podatke o kreditnoj kartici da ih obrađuju kasnije, ne znajući da li će kartica proći. Uprkos tome što su kupci kompanije Square izgubili hiljade dolara na sat, njihova linija za korisničku podršku je zatvorena i ide direktno na glasovnu poruku koja kaže da je servisna linija nedostupna“, navodi se u izveštaju.
Na mreži, Ken Obloi je primetio, „Dakle, Square se potpuno sruši, ostavljajući svako preduzeće koje koristi njihovu uslugu efektivno isključeno iz plaćanja i oni zatvaraju podršku tokom ovoga? Koliko mojih kolega malih preduzeća danas kupuje nove usluge trgovaca?“
U izveštaju se upozorava: „Treba napomenuti da je ova situacija razlog zašto je bezgotovinsko društvo koje se oslanja na digitalnu valutu osuđeno na veliki neuspeh. Gotovina je kralj. Ne dozvolite im da vas ubede u suprotno, osim ako ne želite da budete zarobljeni bez načina da platite ono što vam je potrebno, bez načina da pristupite svojim sredstvima i da niko ne odgovara na liniju „korisničke usluge“.“
U petak sredinom dana stigla je vest da Square „počinje“ da obnavlja svoje operacije.