Norveška kompanija zabranila prevoz ELEKTRIČNIH automobila na njihovim trajektima zbog OPASNOSTI od požara

Norveška kompanija zabranila prevoz ELEKTRIČNIH automobila na njihovim trajektima zbog OPASNOSTI od požara

Kompanija kaže da njeni brodovi nisu opremljeni za gašenje požara litijum-jonskih baterija na moru

Norveška Havila Kristruten jedna je od dve brodarske kompanije koje plove između primorskih gradova Bergena i Kirkenesa i kaže da više neće nositi električna ili elektrificirana vozila na svojim brodovima nakon rezultata eksterne istrage.

Kompanija uglavnom prevozi putnike i robu na ruti, ali sada kažu da će prevoziti samo privatna vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Havila Kristruten je kao glavni razlog svoje odluke navela sigurnost od požara.

Iako nije jasno šta je navelo kompaniju da vodi eksternu istragu, strah od požara na brodovima podstaknuo je nedavni incident u Atlantiku. Felisiti Ejs se zapalio na moru prošle godine i, iako uzrok požara nije utvrđen, na brodu su bila vozila sa baterijama, što je dovelo do spekulacija da su ona možda odgovorni za požar.

Dok istraživanja pokazuju da se vozila sa unutrašnjim sagorevanjem po glavi stanovnika češće zapale nego električna vozila, Havila Kristruten je kao razlog svoje odluke ukazala na sposobnost gašenja požara na svojim brodovima, a ne na učestalost požara.

„Ovo je čista bezbednosna procena, a zaključak analize rizika pokazuje da će mogući požar u fosilnim vozilima moći da se izbore sa sistemima i posadom koju imamo na brodu“, rekao je Bent Martini, generalni direktor kompanije, kako je preveo Google. „Mogući požar u električnim, hibridnim ili vodoničnim automobilima zahtevaće spoljne spasilačke napore i mogao bi da ugrozi ljude i brodove.

Problem je posebno vredan pažnje u Norveškoj, koja je jedan od najvećih svetskih kosrisnika električnih vozila. Više od 80 posto svih vozila prodatih u zemlji 2022. godine bilo je potpuno električno, što ovu odluku čini verovatnom smetnjom za putnike.

Brodarska kompanija je ranije priznala da je prevoz vozila na njenim brodovima važan, nakon što se pojavila neizvesnost da li će uopšte moći da prevoze bilo koje vozilo, prenosi NRK .

Havila Kristruten sada kaže da će razmotriti načine da se minimizira rizik od transporta električnih i hibridnih vozila u budućnosti. U međuvremenu, jedina druga brodarska kompanija na ovoj ruti, Hurtigruten, kaže da će nastaviti da prevozi privatna vozila na svojim brodovima, bez obzira na to koju vrstu goriva koriste.

NultaTačka/CarCoops

 

Ne propustite

Orban odbio zahteve ukrajinskog predsednika Zelenskog: Nećemo da šaljemo vojnike ili oružje u Ukrajinu

Orban odbio zahteve ukrajinskog predsednika Zelenskog: Nećemo da šaljemo vojnike ili oružje u Ukrajinu

Premijer Mađarske Viktor Orban odbio je danas zahteve ukrajinskog predsednika
SAD: Ni posle šest pokušaja nije izabran predsednik Predstavničkog doma, moguća institucionalna kriza

SAD: Ni posle šest pokušaja nije izabran predsednik Predstavničkog doma, moguća institucionalna kriza

Republikanci još uvek nisu uspeli da izaberu predsednika Predstavničkog doma,