Novi interfejs Youtube-a poguraće još više mejnstrim medije dok će alternativni izvori informacija nastaviti da padaju
Jutjub intenzivira svoje napore da unapredi sadržaj vesti od onoga što misli da su „verodostojni izvori“ u eri kada ljudi pokazuju averziju prema tradicionalnim masovnim medijima dok sa druge strane planira još više da „ubije“ alternativne izvore.
Trenutno, gigant za deljenje videa pokreće obnovljeni korisnički interfejs dizajniran da poboljša iskustvo gledanja uvođenjem dodatnih predloga sadržaja orijentisanih na vesti kada su korisnici angažovani u gledanju video snimaka vesti. Google, matična kompanija YouTube-a, planira da usmeri 1,6 miliona dolara u povećanje obima sadržaja orijentisanog na vesti na svojoj kratkoj video funkciji, Shorts.
Da bismo stekli uvid, primer ove nove funkcije podrazumeva da će korisnik koji gleda video snimak o poplavama u Pakistanu koji je objavio PBS, biti usmeren na više srodnih video snimaka o istom događaju. Ovo takođe uključuje glavne izdavače vesti kao što su The Associated Press, CBS Evening News i Sky News. Početna primena ovog poboljšanog iskustva sa stranicama za gledanje odvijaće se u oko 40 zemalja na mobilnim uređajima, a kasnije će biti proširena na interfejse desktopa i dnevne sobe.
Pored remonta interfejsa, IouTube takođe namerava da uloži značajnih 1,6 miliona dolara kako bi podstakao kreiranje kratkog sadržaja vesti na svom Shorts servisu u partnerstvu sa 20 organizacija iz 10 zemalja. Ova inicijativa će uključivati saradnju sa novinskim kućama koje već generišu dugi sadržaj za YouTube.
Suština digitalnih platformi kao što je YouTube leži u njihovoj sposobnosti da ponude jednake uslove za sve stvaraoce, bez obzira na njihovu veličinu ili pripadnost ali poslednjih godina zbog sve slabije popularnosti mejnstrim medija kako na televiziji tako i na internetu Google koristi sve mogućnosti da pogura vesti kojima niko više ne veruje.