Sve vesti Svet

Od ove nedelje, sva nova vozila u EU moraju da imaju automatsko ograničenje brzine zasnovano na nadzoru

Od ove nedelje, sva nova vozila u EU moraju da imaju automatsko ograničenje brzine zasnovano na nadzoru

Tehnologija praćenja i nadzora nalazi svoju primenu u još jednom segmentu javnog života na Zapadu – u drumskom saobraćaju.

Počevši od 2022. godine, automobili u Velikoj Britaniji će biti opremljeni uređajima za ograničenje brzine kao obaveznom merom, a najčešće korišćena vrsta je Inteligentni pomoćnik brzine (ISA).

ISA radi koristeći samo GPS podatke, kamere za prepoznavanje saobraćajnih znakova postavljene na prednji deo automobila ili kombinaciju ova dva. Ograničivač brzine utiče na snagu motora i na taj način smanjuje brzinu.

Kao što ime sugeriše, uređaji za ograničenje brzine su dizajnirani da spreče vozače da prekorače određena ograničenja brzine i podstaknu ih audio, vizuelnim i haptičkim upozorenjima dok ne „poslušaju“ i uspore.

Velika Britanija se u suštini pridružuje EU u obaveznoj primeni ove tehnologije za sve nove automobile, uprkos činjenici da je zemlja napustila blok. Međutim, veliki deo zakona koji je realizovan u Briselu takođe ostaje u pravnom sistemu Ujedinjenog Kraljevstva, uključujući neka nova pravila koja tek treba da se primene.

Evropska komisija (EK) je prvi put došla na ideju da ograniči brzinu u svim novim automobilima još 2019. godine, a 6. jul je dan kada će ovaj plan postati stvarnost, a velika je verovatnoća da će to slediti i Velika Britanija.

Evropski savet za bezbednost saobraćaja (ETSC) stoji iza uvođenja ograničenja brzine kao obavezne funkcije.

Kaže se da je svrha uređaja za ograničenje brzine poboljšanje bezbednosti na putu, a vozači mogu ili da postave svoje ograničenje ili da budu podvrgnuti automatskim ograničenjima koja se primenjuju u različitim zonama.

Među proizvođačima automobila koji već uključuju ovu tehnologiju u svoja vozila su Ford, Nisan, Pežo i mnogi drugi. Obavezno uključivanje uređaja za ograničavanje brzine uvodi se postepeno u smislu omogućavanja vozačima da imaju kontrolu nad njima.

U ovom trenutku, oni su „opcioni“, pošto vozači i dalje mogu da ih isključe. Ali, plan je da se ova opcija potpuno ukloni. I, ako se uređaji za ograničavanje brzine pokažu uspešnim, industrija autonomnih automobila bi dobila značajan podsticaj. Neki bi mogli reći da će vozači sada besplatno testirati ovu tehnologiju za tu industriju.

MARIO ZNA UŽIVO- LUDILOOO histerije- Prešli su granicu gluposti i komedije- Morate ovo da čujete

Nulta Tačka/ReclaimTheNet