Oni vladaju mrežom! 20 internet divova
Kako godine prolaze, sve manje ljudi se seća kako se učitavao jedan po jedan red piksela, ili kakav je zvuk 56k modema, kao i ko je bio vodeći portal na netu.
Mnoge od najboljih internet stranica 1998. godine bile su agregatori vesti ili portali za pretraživanje, što je lako razumeti. Danas, međutim, kao štoNik Rutli iz Vižual Kapitalista navodi, dodirne tačke brenda su često raspoređene između uređaja (npr. mobilne aplikacije u odnosu na desktop) i bezbroj usluga i podbrendova (npr. Fejsbukova konstelacija aplikacija). Kao rezultat toga, najveće svetske internet stranice su složene i međusobno povezane.
Vizualizacija, koja prvenstveno koristi podatke iz ComScore-ove US Multi-Platform Properties rangiranja, prikazuje koji su to internet „divovi“ evoluirali da ostanu na vrhu, a koji su izbledeli u internet istoriji.
Za milione radoznalih ljudi kasnih 90-ih, kultni AOL disk bio je ključ koji je otvorio vrata World Wide Web-a. Na svom vrhuncu, procenjuje se da je oko 35 miliona ljudi pristupilo internetu koristeći AOL, a kompanija je dosegla vrtoglavu visinu Dotcom-a, dostigavši procenu od 222 milijarde dolara 1999. godine.
AOL-ov brend možda neće nositi predmemoriju kao nekada, ali brend nikada nije potpuno nestao. Kompanija je kontinuirano evoluirala, konačno se spojila sa Yahoo-om nakon što je Verizon kupio oba legendarna online brenda. Verizon je polagao velike nade da će kompanija, nazvana Oath, evoluirati u “treću opciju” za oglašivače i korisnike kojima je dosta Gugla i Fejsa.
Nažalost, te ambicije se nisu ostvarile kako je planirano. Godine 2019. Oath je preimenovan u Verizon Media i na kraju je ponovo prodan 2021.
Kako je korišćenje interneta počelo dostizati kritičnu masu, net domaćini kao što su AngelFire i GeoCities olakšali su ljudima stvaranje novog doma na internetu.
GeoCities su, posebno, izvršili ogroman uticaj na rani internet, ugostivši milione veb lokacija i dajući ljudima način da stvarno učestvuju u kreiranju onlajn sadržaja. Da je to bila fizička zajednica „domaćih“ stranica, bio bi treći po veličini grad u Americi, nakon Los Anđelesa.
Ova rana online zajednica bila je u opasnosti od trajnog brisanja kada je Yahoo konačno zatvorio GeoCities 2009. godine, ali srećom, neprofitna Internet arhiva uložila je posebne napore da stvori detaljnu evidenciju stranica koje hostuje GeoCities.
U decembru 1998. godine, mnogo pre nego što je Amazon postao dobro podmazana maloprodajna mašina kakvu danas poznajemo, kompanija je bila usred velike praznične sezone.
U stvarnom svetu, zaposleni su radili dugo, pa čak i spavali u automobilima kako bi održali protok robe, dok je na mreži Amazon.com postao jedna od najvećih stranica na internetu jer su se ljudi počeli osećati ugodno s idejom kupovine robe putem interneta. Potražnja je porasla kako je kompanija počela da širi svoju ponudu.
Amazon.com je izrastao u najuspešnijeg prodavca na internetu. – New York Times (1998.)
Meredith će mnogim ljudima biti nepoznat brend koji gledaju današnju listu 20 najboljih. Iako Meredith možda nije poznato ime, ova kompanija je kontrolisala mnoge od najpopularnijih brendova časopisa u Americi (People, AllRecipes, Martha Stewart, Health, itd.), uključujući njihove velike digitalne otiske. Kompanija je takođe posedovala niz lokalnih televizijskih mreža širom Sjedinjenih Država.
Nakon akvizicije Time Inc. 2017. godine, Meredith je postao najveći izdavač časopisa na svetu. Od tada je, međutim, Meredith prodala mnoge od svojih najvrednijih sredstava (Time, Sports Illustrated, Fortune). U decembru 2021. Meredith se spojila sa IAC-ovim Dotdash-om.
Kada ljudi imaju goruća pitanja, oni se sve više obraćaju internetu za odgovore, ali se raznolikost izvora za te odgovore smanjuje.
Čak i tek 2013. godine, mogli smo videti da su About.com, Ask.com i Answers.com i dalje bili među najvećim veb stranicama u Americi. Danas se čini da je Gugl učvrstio svoj status univerzalnog izvora odgovora.
Kako pametni zvučnici i glasovni asistenti nastavljaju da prodiru na tržište i utiču na ponašanje pretraživanja, malo je verovatno da će se Gugl suočiti s bilo kakvom konkurencijom u kratkoročnom periodu od strane bilo koje kompanije koja već nije na listi 20 najboljih.
Društveni mediji su odavno prerasli svoju fazu hira i sada su uobičajna digitalna nit koja povezuje ljude širom sveta. Dok je Fejsbuk brzo skočio u prvih 20 do 2007. godine, drugim brendovima prožetim društvenim medijima bilo je potrebno više vremena da prerastu u internet divove.
Do 2018. godine, Tviter, Snapčat i Fejsbuk platforme su bile među prvih 20.
Današnji internet giganti evoluirali su daleko dalje od svojih predaka od pre dve decenije. Mnoge kompanije u prvih 20 vode brojne platforme i streamove sadržaja, a najčešće nisu poznata imena.
Nekoliko, kao što su Mediavine i CafeMedia, su usluge koje upravljaju oglasima. Drugi upravljaju distribucijom sadržaja, kao što je muzika, ili upravljaju konstelacijom manjih medijskih svojstava, kao što je slučaj sa Hearstom.
Na kraju, još uvek postoje tehnološki divovi. Zanimljivo je da su tri od pet najboljih bila na listi 20 najboljih 1998. U brzom digitalnom ekosistemu, to je izuzetna otpornost.