
Otvorene granice pretvorile Berlin u raj za lopove: Strane bande godišnje ukradu 24.000 bicikala
U 2024. godini u Berlinu je ukradeno više od 24.000 bicikala u ukupnoj vrednosti od oko 33 miliona evra, a većina krivice pripisuje se stranim kriminalnim bandama koje koriste otvorene granice Evropske unije da bi neometano prevozile plen preko granica. Sada se sve glasnije čuju zahtevi da se uvedu ciljani granični pregledi na granici sa Poljskom — ne zbog migracija, već kako bi se stalo na put organizovanom kriminalu.
„Broj neprijavljenih slučajeva verovatno je daleko veći. Čak i pre letnjeg vrhunca krađa bicikala, već je prijavljeno 4.740 slučajeva, u vrednosti od šest miliona evra,“ piše nemački list Tagesspiegel, navodeći da su za rastući kriminal odgovorne istočnoevropske bande.
Narod ovo mora da čuje, Ratni veterani ostaju uz decu do kraja | Nenad Stanić | Mario Zna, 328 UŽIVO
Električni i klasični bicikli, koji često vrede i po nekoliko hiljada evra, kradu se u Berlinu, potom tovare u kombije i odvoze u Poljsku, odakle završavaju na sivom tržištu širom Istočne Evrope. Tagesspiegel izveštava i o konkretnoj rumunskoj bandi koju je policija razbila početkom godine — živeli su legalno u Berlinu, primali socijalnu pomoć, a dodatno zarađivali krađom bicikala.
S obzirom na lakoću s kojom lopovi zaobilaze brave, isključuju lokacione čipove i druge bezbednosne mere, list apeluje na vlasti da se ozbiljno pozabave rastućim problemom, prepoznajući u njemu jasan trag organizovanog stranog kriminala. Posebno se predlažu ciljani pregledi kombija koji iz Berlina idu ka Poljskoj.
„Borba protiv krađe bicikala očigledno nije prioritet ni policiji ni nadležnim organima,“ piše Tagesspiegel, ističući da bicikli nisu samo rekreativna vozila, već osnovno prevozno sredstvo za veliki broj stanovnika.
Lažne tvrdnje SZO: Pandemijski sporazum kao alat za strah i profit https://t.co/Y5WDSWD5WD
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) May 2, 2025
Poseban apsurd leži u činjenici da je Berlin jedan od najglasnijih zagovornika otvorenih granica, a upravo te granice sada omogućavaju napade na ono što je srž njegove zelene kulture — vožnju bicikla. Ironično, u gradu koji propagira održivost i ekološki prevoz, vožnja bicikla ili putovanje vozom postaje sve nesigurnije, ili čak nemoguće, zbog posledica preterano liberalne migracione politike.
Međutim, lopovima nisu meta samo bicikli — automobili su zapravo još isplativija meta. U 2024. godini u Berlinu je ukradeno 7.574 automobila, što je drugi najviši broj u poslednjih deset godina. Šanse da lopovi budu uhvaćeni su minimalne — reši se samo 14% slučajeva, i to uglavnom kada vlasnici brzo prijave krađu, a policija uspe da presretne vozilo još u Brandenburgu. U suprotnom, lopovi nestaju bez traga.
Šteta od krađe automobila u Berlinu tokom 2024. procenjuje se na čak 146 miliona evra — gotovo pet puta više nego kod krađa bicikala.
Da bi se ovome stalo na kraj, Tagesspiegel predlaže ono što mnogi političari izbegavaju da pomenu — strožu kontrolu granica.
„Granične kontrole nisu po svačijem ukusu i izazivaju kontroverze zbog pitanja migracija. Ali zašto uvek razmišljati samo u jednom pravcu? Zašto se ne bi pregledali upravo transporteri koji iz Berlina idu ka granici s Poljskom?“ pita se autor, dodajući da bi konzervativno-socijaldemokratska koalicija mogla da izvrši pritisak na savezni nivo, naročito sada kada Ministarstvo unutrašnjih poslova prelazi u ruke CDU/CSU.
Zaključak je jasan: rešenja postoje — i realna su. Samo je pitanje da li postoji politička volja da se suočimo s neprijatnim istinama koje donosi era otvorenih granica.
Nulta Tačka/rmxNews