Sve vesti Svet

OVO stže i kod nas! U Americi se širi tehnologija plaćanja DLANOM u prodavnicama

OVO stže i kod nas! U Americi se širi tehnologija plaćanja DLANOM u prodavnicama

Amazonova tehnologija plaćanja uz pomoć čitanja dlana proširiće se na desetine lokacija širom Kalifornije. Kupci će moći da plate namirnice skeniranjem dlana na blagajni umesto gotovinom ili karticom.

The Verge je izvestio da će 65 prodavnica “Whole Foods” u Kaliforniji uskoro dobiti novu tehnologiju plaćanja. Ovo je najobimnije uvođenje e-trgovine od najave sistema plaćanja 2020.

„Kupci mogu da podese Amazon One tako što registruju svoj otisak dlana pomoću kioska ili na prodajnom mestu u prodavnicama koje su u sistemu. Da biste se registrovali, potrebno je da navedete platnu karticu i broj telefona, da se složite sa Amazonovim uslovima korišćenja usluge i podelite sliku svojih dlanova. Kada završite, možete da nosite artikle na naplatu i ne morate da vadite novčanik — pa čak ni telefon. Prelazak ruke preko uređaja je sve što je potrebno za plaćanje i odlazak“, piše The Verge.

Amazon One je pilot testiran u prodavnicama Whole Foods u Los Anđelesu, Ostinu, Sijetlu i Njujorku. Amazon je saopštio da su kupci smatrali da je novi sistem plaćanja pogodniji za plaćanje, iako se prošle godine pojavila zabrinutost za privatnost od strane grupe zakonodavaca koji su postavili pitanja o megakorporaciji koja prikuplja biometrijske podatke svojih klijenata.

Digitalni svetski mozak UN-a nastoji da prati sve i svakoga

Grupa senatora je 2021. poslala izvršnom direktoru Amazona Endiju Džesiju pismo za više detalja o tome kako skenira otiske dlanova.

Senatori Ejmi Klobučar (D-MN), Bil Kesidi (R-LA) i Džon Osof (D-GA) pitali su Džesija da li Amazon planira da proširi svoj biometrijski sistem plaćanja i da li će prikupljeni podaci omogućiti kompaniji da poveća efikasnost ciljanih oglasa.

„Amazonova ekspanzija prikupljanja biometrijskih podataka preko Amazon One pokreće ozbiljna pitanja o Amazonovim planovima za ove podatke i njegovom poštovanju privatnosti korisnika, uključujući i to kako Amazon može da koristi podatke u svrhe oglašavanja i praćenja“, napisali su senatori u pismu.

Čini se da Amazon One uvodi u bezgotovinsko društvo u kojem telo kupca postaje alat za transakcije.

Amazon je uspešno pružio kupcima zgodan način života putem visokotehnoloških uređaja (mislimo na Aleka pametne zvučnike i Ring pametne kamere), ali jedini kompromis je što kompanija prikuplja korisničke podatke u reklamne svrhe i ko zna koje druge svrhe koje ćemo plašimo se upoznati kako vreme bude odmicalo.

NultaTačka/ZeroHedge