Pad Zelene Agende! Tojota planira smanjenje proizvodnje ELEKTRIČNIH VOZILA za čak 30% do 2026
U skladu sa bezbrojnim proizvođačima automobila koji smanjuju ulaganja i proizvodnju električnih vozila, Toyota je postala poslednja koja je usporila proizvodnju električnih vozila, navodi se u novom izveštaju Nikkei Asia.
Kompanija “planira da značajno uspori proizvodnju električnih vozila”, navodi se u izveštaju, dodajući da će smanjiti globalnu proizvodnju do 2026. godine na samo milion automobila, što je oko 30% manje nego što se ranije očekivalo.
Toyota je odlučila da smanji proizvodnju električnih vozila zbog usporavanja globalnog tržišta, obavestivši svoje dobavljače o promeni. Kompanija sada planira da proizvede preko 400.000 EV do 2025. godine i ima za cilj da više nego udvostruči proizvodnju u 2026. godini.
Toyota, koja je dala prednost hibridnim vozilima, prodala je oko 100.000 EV u 2023. godini i 80.000 između januara i jula ove godine, navodi se u izveštaju.
Uprkos novoj prognozi za 2026. godinu koja označava značajan porast prodaje električnih vozila, proizvodnja će usporiti u poređenju sa ranijim planovima.
Prošlog maja, Toyota je objavila cilj da proda 1,5 miliona električnih vozila do 2026. godine, nameravajući da iskoristi ovu cifru kao merilo za jačanje svog lanca snabdevanja baterijama i drugim komponentama.
Odluka dolazi usred hlađenja globalnog tržišta električnih vozila, o čemu smo više puta pisali ovde na Zero Hedge.
Globalna prodaja električnih vozila dostigla je 9,7 miliona jedinica u 2023. godini, što je porast od 32% u odnosu na 2022. godinu, iako sporije od rasta od 65% ostvarenog prethodne godine.
Prema Nikkei-ju, Teslina globalna prodaja pala je 7% u prvoj polovini 2023. godine na 830.000 jedinica, dok je kineski BID zabeležio povećanje od 18% na 720.000 EV, zajedno sa skokom u prodaji plug-in hibridnih vozila od 40%.
Drugi proizvođači automobila takođe prilagođavaju svoje strategije EV, kao što smo primetili.
Volkswagen razmatra zatvaranje nemačke fabrike, General Motors je odložio proizvodnju velikih električnih vozila za dve godine, a Ford je zaustavio razvoj velikih električnih SUV-ova.
Volvo je odbacio svoj cilj da do 2030. godine bude proizvođač potpuno električnih vozila. Među japanskim proizvođačima automobila, samo je Toyota revidirala svoje planove za EV, dok Honda ostaje posvećena proizvodnji samo električnih vozila ili vozila sa gorivnim ćelijama do 2040. godine.