Papa Franja: „Oni koji negiraju klimatske promene“ su „glupi“
VATIKAN (LifeSiteNews) – Papa Franja izjavio je da su „oni koji negiraju klimatske promene“ „glupi“ jer ne veruju u „istraživanje“ i insistira na tome da „klimatske promene postoje“.
U komentarima za CBS Evening News emitovanim 24. aprila, 87-godišnji Pontif je osudio one koje je Norah O’Donnell sa CBS-a opisala kao „negatore klimatskih promena“.
„Postoje ljudi koji su glupi, a glupi čak i ako im pokažete istraživanje, oni ne veruju u to“, odgovorio je Franja. „Zašto? Zato što ne razumeju situaciju ili zbog svog interesa, ali klimatske promene postoje.”
Nasuprot tome, dr Džon Klauzer – dobitnik Nobelove nagrade za fiziku 2022. godine, zajedno sa još dvojicom naučnika, za svoj rad na polju kvantne mehanike – tvrdi da je „pogrešna nauka o klimi metastazirala u masivnu pseudonauku šokantnog novinarstva“.
„Zauzvrat“, dodao je, „pseudonauka je postala žrtveni jarac za širok spektar drugih nepovezanih bolesti. Promovisali su je i širili slično zavedeni agenti poslovnog marketinga, političari, novinari, vladine agencije i ekolozi. Po mom mišljenju, nema prave klimatske krize.
CBS je primetio da će Franjini vrlo kratki komentari biti prošireni u dužoj epizodi „60 minuta“ 19. maja, nakon čega će uslediti program od sat vremena 20. maja.
Papa Franja je zaista stavio naglasak na razgovore o „klimatskim promenama“ kao centralnu temu u svom 11-godišnjem pontifikatu, zajedno sa promocijom „ekološke duhovnosti“.
Svetski ekonomski forum poziva na „24-časovni nadzor“ građana https://t.co/DwFvt5vCgY
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) April 24, 2024
Njegova enciklika iz 2015. godine Laudato Si’ postala je referentni tekst za brojne vatikanske i papske inicijative fokusirane na takozvanu „zelenu“ agendu. U njoj Franjo govori o „istinskom ekološkom pristupu“ koji sluša „i vapaj zemlje i vapaj siromašnih“.
Dokument je podstakao Pokret Laudato Si’, koji ima za cilj da „pretvori encikličko pismo pape Franje Laudato Si’ u akciju za klimu i ekološku pravdu“, pošto je masovno odustajanje od „fosilnih goriva“ inspirisano papinim pismima o životnoj sredini.
Prošlog 4. oktobra Franja je objavio drugi deo Laudato Si’ u obliku apostolske pouke Laudate Deum, u kojoj je uputio oštre pozive na „obavezne“ mere širom sveta kako bi se rešilo pitanje „klimatskih promena“.
„Više nije moguće sumnjati u ljudsko – ’antropsko’ – poreklo klimatskih promena“, napisao je Papa, pre nego što je kasnije pozvao na obavezno usklađivanje sa „zelenim“ politikama:
Ako postoji iskreni interes da COP28 bude istorijski događaj koji odaje počast i oplemenjuje nas kao ljudska bića, onda se možemo samo nadati obavezujućim oblicima energetske tranzicije koji ispunjavaju tri uslova: da budu efikasni, obavezni i da se lako prate.
Takva papska promocija uzroka „klimatskih promena“ nije prošla bez kritika visokog profila, uključujući u poslednje vreme kanadskog psihologa Džordana Petersona. Peterson je optužio Franju zbog njegovog fokusa na „klimatske promene“, rekavši da se „čini da se papa stalno bavi tom temom kada treba da spasava duše“.
„Tako spašavate planetu, a ne obožavanjem Geje“, rekao je Peterson, misleći na paganski naziv za „Majku Zemlju“. „Ne vidim za svoj život kakve veze ima Katolička crkva sa ’klimatskom krizom‘“, nastavio je. „Samo je formulacija pogrešna; prioritet je pogrešan; spasavaš svet jednu po jednu osobu.”
U onome što je trebalo da bude kulminacija njegovog aktivizma za „klimatske promene“, Fransis je trebalo da prisustvuje klimatskoj konferenciji COP28 u Dubaiju prošlog novembra. Međutim, zbog lošeg zdravlja, morao je da otkaže putovanje manje od dva dana pre nego što je nameravao da ode.
Papa je takođe uputio brojne pozive na akciju globalnim liderima da sprovedu Pariski klimatski sporazum, navodeći „negativne efekte klimatskih promena“ i „ekološki dug“ koji zahteva „finansiranje klime, dekarbonizaciju u ekonomskom sistemu i u životima ljudi.“
Nakon mnogo godina retorike o klimatskom alarmu od strane Pape, Vatikan se 2022. zvanično pridružio Okvirnoj konvenciji Ujedinjenih nacija o klimatskim promenama (UNFCCC) i Pariskom klimatskom sporazumu. Papa je branio kontroverzni potez, rekavši da „ona [„Majka Zemlja“] plače i preklinje nas da stavimo tačku na naše zloupotrebe i njeno uništenje.
Njegova kontinuirana promocija Pariskog sporazuma, koji podupire većinu trenutne agende o „klimatskim promenama“, dolazi uprkos principima sporazuma koji su suštinski za abortus koji su povezani sa navedenim ciljem Ujedinjenih nacija o stvaranju univerzalnog „prava“ na abortus u skladu sa ciljem br. 5.6 Ciljeva održivog razvoja organizacije.
Njegovi postupci zanemarili su dugogodišnje i ponovljene zabrinutosti zagovornika života i porodice, koji su neprestano upozoravali na usklađenost pokreta klimatskog aktivizma sa zagovornicima za abortus i kontrolu stanovništva i lobističkim grupama.
Shodno tome, papina retorika o „klimatskim promenama“ zaslužila je kritike i od strane prelata unutar Crkve. Biskup Atanasije Šnajder pridružio se pokojnom kardinalu Džordžu Pelu u osudi Franjinog koncepta „ekološkog preobraćenja“, a Šnajder je tvrdio da je to „izraz čistog naturalizma… ne postoji natprirodna vizija, ili veoma prazna natprirodna vizija“. „Ekološka konverzija je zloupotreba samog koncepta konverzije“, rekao je on.
Nulta Tačka/InfoWars