PARADOKS! COCA-COLA kao glavni zagađivać postala GLAVNI SPONZOR KLIMATSKOG SAMITA „COP27“!
Klimatski aktivisti su „zbunjeni“ odlukom Egipta da Coca-Cola kao veliki proizvođač plastike – bude sponzor ovogodišnjeg globalnog samita klimatskih promena – COP27.
Kako navode klimatski aktivisti, odluka je kontradiktorna, jer je Coca-Cola najveći proizvođač plastike, i čitav njen poslovni model zasniva se na fosilnim gorivima.
Koka-Kola je saopštila da „deli cilj eliminisanja otpada i ceni napore da se podigne svest o uticaju na klimu”.
Domaćin ovogodišnjeg COP27 je Egipat, te će samit biti održan tokom novembra u Šarm el Šeiku.
Egipat je objavio kako je potpisao sponzorske ugovore prošle nedelje.
Na potpisivanju ugovora, globalni potpredsednik Coca-Cola za javnu politiku i održivost, Michael Goltzman, rekao je: „Kroz partnerstvo COP27, Coca-Cola ima za cilj da podrži kolektivnu akciju protiv klimatskih promjena.
Ali protivljenje odluc Coca-Cola-e poraslo je tokom protekle nedelje zbog povezanosti Coca-Cole sa zagađivanjem okoline plastikom.
Klimatski aktivisti optužuju kompaniju za „greenwashing“ te je više od 5000. klimatskih aktivista potpisalo peticiju protiv Coca Cola-nog sponzorstva klimatskog samita.
Kompanija je 2019. priznala da koristi tri miliona tona plastične ambalaže godišnje.
Pored toga što sama plastika zagađuje okolinu, njena proizvodnja takođe doprinosi klimatskim promenama. Trenutno se 99% globalne plastike proizvodi od fosilnih goriva u procesu zvanom „pucanje“ koji proizvodi emisije gasova staklene bašte i podstiče globalno zagrevanje.
Tokom 2021. godine, revizija kompanije “Break Free From Plastic”, proglasila je Coca-Colu za najvećeg svetskog zagađivača plastikom.
Mohammad Ahmadi iz Earth Uprising International-a je rekao: „Ova akcija predsedništva COP27 kontradiktorna je sa samom svrhom konferencije”.
Ovo mišljenje ponovio je Stiv Trent, izvršni direktor Fondacije Za Ekološku Pravdu, koji je pozvao Egipat da poništi odluku sponzorstvo sa Coca-Colom.
Ni Egipatsko predsedništvo COP27 ni UNFCCC – telo UN za klimatske promene – nisu odgovorili na zahtev Bi-Bi-Sija za komentar o sponzorskom ugovoru.
Prošle godine, kada je vlada Velike Britanije bila domaćin samita o klimatskim promenama COP26, zabranili su kompanijama koja u poslovanju koriste fosilna goriva da sponzorišu ovaj događaj.
G. Trent je rekao: „Ceo poslovni model kompanije Coca-Cola zasniva se na fosilnim gorivima. Oni su dali obećanja da će poboljšati reciklažu koja nikada nisu ispunjena.“
Koka-Kola je za Bi-Bi-Si rekla da je prepoznala potrebu da uradi više po ovom pitanju: „Iako smo napredovali prema našim ciljevima “Svet bez Otpada”, takođe smo posvećeni tome da uradimo više i brže.
Aktivisti za klimu sa kojima je BBC razgovarao nisu bili zabrinuti samo zbog signala koji je sponzorstvo poslalo, već i kako bi to moglo uticati na pregovore.
Šta se čudite naivni aktivisti?
Mislim da je vreme da vas dragi klimatski aktivisti neko podseti da je sve deo politike. Nulta Tačka bi želela da podseti klimatske aktiviste kako su pre par decenija, tokom druge polovine 20. Veka, Coca Colina pića prodavala u staklenim flašama.
Neko je, iz nekog razloga, odlučio da se prodaja nastavi u plastičnim flašama. Možda iz ekonomskog razloga, a možda je i tada postojala agenda prelaska na plastiku, kako bi se 2022. godine moglo okriviti čovečanstvo za prouzrokovanje klimatske katastrofe i neodgovornost, dok se u međuvremenu zarađuju milijarde krzo prodaju.
A sama Coca Cola ili prati duh vremena u kome živi, i trudi se naravno da uzme što više novca, ili je kao jedna mega korporacija i sama deo agenda i plana.
Sumnju za to možemo pronaći u trenutnom Resetu, koji Ekonomski Forum želi sprovesti. Već sada su na Njujorškoj berzi registrovane ekološke kompanije, da ih tako nazovemo, koje će poslovati u budućnosti, i možda jedine imati pravo da posluju kao “ekološki odgovorne” korporacije.
Da li kompanije koje sada nastaju i “ekološki su odgovorne” su deo agende? Možda ne namern, ali samim svojim postojanjem moraju slediti nova pravila Velikog Reseta, i time učestvovati u tržištu i obezbeđivati profit.
Ako je sve ovo možda i ludo što govorimo? Ko nas može kriviti dragi aktivisti kad živimo u još luđem vremenu?
A pitanje za vas aktiviste je, šta Vam govori sponzorstvo Coca Cole kao jednog od najvećih zagađivača? Da se ne vrti sve oko novca i politike? Ne čini li vam se da se neko sprda sa vama?