PARIZ zabranjuje upotrebu iznajmljenih električnih trotineta nakon referenduma
Iznajmljivanje električnih trotineta će krenuti putem podruma u Parizu nakon što su stanovnici grada glasali za njihovu zabranu na referendumu u nedelju.
Između nereda, štrajkova i brda smeća , prosečan građanin Pariza ima o čemu da brine, jer će 2023. Francuska kao celina pasti u politički haos usred krize troškova života i Makronovih neuspešnih penzionih reformi.
Međutim, jedna stvar o kojoj uskoro neće morati da brinu je da će ih pregaziti iznajmljeni električni skuter, a referendum u celom gradu o zabrani prolaska načina prevoza je odličan u nedelju.
Prema izveštaju Asošiejted presa, oko 89 odsto birača koji su izašli na referendum glasalo je za zabranu vozila, uprkos pokušajima agencija za iznajmljivanje, koje su Parižanima nudile besplatno putovanje trotinetom na dan glasanja.
„Parižani su masovno glasali protiv zadržavanja zajedničkih e-skutera“, izjavila je gradonačelnica Pariza, političarka Socijalističke partije i „borac“ protiv električnih trotineta Anne Idalgo nakon donošenja referenduma.
VEČERAS UŽIVO! DR ANTONIJEVIĆ U PODCASTU MARIO ZNA
Gradonačelnica se sada, kako se izveštava, obavezala da će grad osloboditi od trotineta do 1. septembra, kada bi trebalo da isteknu ugovori grada sa tri kompanije koje iznajmljuju uređaje.
Vest o zabrani iznajmljenog električnog trotineta u Parizu verovatno će mnogi dočekati sa velikom radošću, ne samo unutar granica francuske prestonice, već i u drugim gradovima širom Zapada.
Pošto je u poslednjih nekoliko godina eksplodirao u popularnosti, način transporta postao je izuzetno kontroverzan u mnogim gradovima i zemljama jer su nesreće koje su uključivale počele da se gomilaju, a odbačeni iznajmljeni putevi bacaju otpad na trotoarima, stavljajući pešake u nepovoljan položaj.
Prema podacima objavljenim još 2019. godine, u Sjedinjenim Državama je bilo najmanje 1.545 povređenih i smrtnih slučajeva kao posledica nesreća sa e-skuterima.
Broj žrtava trotineta je takođe u porastu u Ujedinjenom Kraljevstvu, sa 429 ozbiljnih povreda i 12 smrtnih slučajeva od posledica skutera u 2022. godini, što je tri puta više od cifra iz 2021. godine.
Budući da je Pariz jedan od prvih gradova koji je uveo iznajmljivanje skutera na ulici, neki počinju da se nadaju da bi se odluka grada da zabrani vozila mogla proširiti dalje, jer se ljudi sve više nerviraju zbog njihovog daljeg postojanja.
Međutim, nisu svi srećni. Francuski ministar saobraćaja Kleman Beon napao je referendum kao „ demokratski neuspeh “. Iako je gradonačelnik najavio da glasanje daje onima u gradu priliku da se izjasne o tom pitanju, izlaznost od samo osam odsto na referendumu je od strane ministra Makronove vlade označena kao „ponižavajuća“, što je narušilo njegov rezultat.