Sve vesti Svet

Plaćajte skeniranjem lica: Mastercard uvodi globalni biometrijski sistem plaćanja

Plaćajte skeniranjem lica: Mastercard uvodi globalni biometrijski sistem plaćanja

Mastercard otvara novu eru biometrijskih plaćanja kako bi poboljšao iskustvo plaćanja.

Nema više traženja telefona ili traženja novčanika kada imate pune ruke posla – sledećoj generaciji kao način plaćanja biće potreban samo brzi osmeh ili mahanje rukom. Pouzdana tehnologija koja koristi vaše lice ili otisak prsta za otključavanje telefona sada može da se koristi da pomogne potrošačima da ubrzaju plaćanje. Uz Mastercard-ov novi biometrijski program naplate, sve što će vam trebati ste vi.

Kao deo globalnog lansiranja najavljenog ranije danas, program predstavlja prvi tehnološki okvir svoje vrste koji pomaže u uspostavljanju standarda za nove načine plaćanja u prodavnicama svih veličina, od velikih prodavaca do lokalnih trgovaca. Program opisuje skup standarda kojih se banke, trgovci i dobavljači tehnologije pridržavaju, pomažući da se uspostavi sigurnost i privatnost ličnih podataka kada ljudi plaćaju biometrijski.

Globalno, 74% potrošača ima pozitivan stav prema biometrijskoj tehnologiji, a predviđa se da će tržište beskontaktne biometrijske tehnologije dostići 18,6 milijardi dolara do 2026. godine.

„Način na koji plaćamo treba da ide u korak sa načinom na koji živimo, radimo i poslujemo, nudeći izbor potrošačima sa najvišim nivoom bezbednosti“, rekao je Ajai Bhalla, predsednik Ciber & Intelligence kompanije Mastercard. „Naš cilj sa ovim novim programom je da kupovinu učinimo odličnim iskustvom za potrošače i trgovce, pružajući najbolju sigurnost i udobnost”.

Transformisanje doživljaja plaćanja

Učesnici Mastercard-ovog programa biometrijske naplate nude potrošačima mogućnost da se na zgodan način prijave na svoje biometrijske usluge plaćanja, u prodavnici ili kod kuće, preko aplikacije za trgovce ili aplikacije identiteta. Kada se jednom prijavite, nema potrebe da usporavate red u prodavnicama pretražujući džepove ili torbu. Potrošači mogu jednostavno da provere račun i da se nasmeše u kameru ili pređu rukom preko čitača da plate. Nova tehnologija obezbeđuje brzo i bezbedno iskustvo naplate, a istovremeno omogućava potrošačima da izaberu kako žele da plate.

Za trgovce, prednosti su takođe značajne, od bržeg vremena transakcije i kraćih redova do veće higijene i povećane bezbednosti. Sistem plaćanja može biti integrisan sa programima lojalnosti i personalizovanim preporukama kako bi se potrošačima pomoglo da pronađu proizvode za koje bi mogli biti zainteresovani na osnovu prethodnih kupovina.

Mastercard radi sa partnerima uključujući NEC, Payface, Aurus, PaybyFace, PopID i Fujitsu Limited kako bi osigurao lansiranje i obim ovih vrsta novih mogućnosti plaćanja širom sveta, pridržavajući se sveobuhvatnog okvira minimalnih standarda, specifikacija i smernica koje se bave bezbednošću, nivoom biometrijskih performansi i zaštite podataka u kontekstu biometrijskih plaćanja u prodavnici.

Prvi pilot projekat će biti lansiran ove nedelje u Brazilu sa Payface i St Marche. Pilot će videti kako je Payface tehnologija implementirana u pet supermarketa St Marche u Sao Paulu. Potrošači koji posećuju ove supermarkete mogu da registruju svoje lice i informacije o plaćanju preko aplikacije Payface, a kada se registruju, mogu jednostavno da se osmehnu da plate na kasi bez kartice ili mobilnog uređaja. Planirano je da budući pilot projekti budu predstavljeni na Bliskom istoku i u Aziji.

„Razvijamo Payface od 2018. godine, sa misijom da pomognemo u transformaciji načina na koji ljudi plaćaju – poboljšanju iskustva, bez ugrožavanja bezbednosti“, rekao je Eladio Isoppo, glavni izvršni direktor Payface-a. „Ovo partnerstvo sa Mastercard-om je dobrodošao korak napred za nas i omogućiće da našu tehnologiju koristi više trgovaca i potrošača, što olakšava kupovinu i donosi radost osmeha pri plaćanju”.

Nadovezujući se na nasleđe velikih inovacija

Biometrijski Checkout je sledeći korak kompanije Mastercard za podršku evoluciji plaćanja, zajedno sa paketom nedavnih inovacija, kao što su Shop Anywhere, Enhanced Beskontaktno (ECOS) i Cloud Point of Sale, koji su uvedeni kako bi potrošačima i trgovcima pružili neometano i fleksibilno i bezbedno iskustvo u prodavnici.

Mastercard je dugo bio pionir biometrije – u prodavnicama i na mreži – kao bezbedan način za proveru identiteta, zamenjujući lozinku sa osobom. Napor, koji se zasniva na standardu EMV 3-D Secure, omogućava ljudima da kupuju i plaćaju putem biometrijskih platnih kartica, uređaja i nosivih uređaja. Biometrija je takođe učestvovala u potvrđivanju identiteta onlajn kupaca putem „selfie pay“ i onlajn, koristeći ključne standarde kao što je FIDO (Fast Identity Online).

Kako se ova tehnologija sve više usvaja širom sveta, Mastercard pomaže da se osigura da svi akteri održavaju najviši nivo bezbednosti i privatnosti kako bi zaštitili potrošače. Program biometrijske provere je vođen Mastercard-ovim principima za odgovornost prema podacima, naglašavajući da potrošači imaju pravo da kontrolišu kako se njihovi lični podaci koriste i dele i ko ima koristi od njihove upotrebe.

Nulta Tačka/TechnocracyNews