Приватни разговори с Фејсбука ускоро ће се користити за циљано рекламирање – без могућности искључења

Од 16. децембра, Мета, компанија која стоји иза Фејсбука и Инстаграма, почеће да користи ваше разговоре с њиховом вештачком интелигенцијом како би циљано рекламирали. Овај потез потврђује оно што многи до сада већ знају: ако не плаћате производ, ви сте производ.

Разговори о вечери, хобијима или локалним местима могу се претворити у рекламе које ће вам се приказивати на Фејсбуку и Инстаграму.

Totalni haos: Ovo se zove rasturanje NATO propagande | Gunter Felinger | Mario Zna, EP. 361


Ствара се директан и дубоко инвазиван циклус у коме све ваше приватне поруке постају комерцијална прилика.

Нема избегања надзора

Корисници који цене приватност неће имати опцију да избегну снимање. Једини изузеци су корисници у Европској унији, Великој Британији и Јужној Кореји, где закони о приватности штите од оваквог прикупљања података. За остатак света, ваши разговори са Метиним чатботовима постају „отворена књига“ за оглашаваче.

Meta тврди да ће аутоматски искључивати разговоре о осетљивим темама, као што су здравље, религија, политика, раса, сексуална оријентација и чланство у синдикатима.

Међутим, компанији с историјом кршења приватности тешко је веровати да ће ово поштовати.

Политика се односи и на друге ВИ услуге компаније, укључујући Ray-Ban паметне наочаре, што значи да се подаци о вашем окружењу и гласовни записи могу користити за рекламирање. Укратко, Мета гради 360° надзорни профил сваког корисника.

Класични „припремљени улов“

За месецима бесплатних ВИ услуга, корисници су охрабривани да дели личне и детаљне разговоре. Сада се открива стварни „трошак“ тих услуга – ваша приватност се монетизује.

У исто време, Мета демонстрира борбу за слободу говора тако што укида трећа лица за проверу чињеница, али истовремено појачава надзор над вашим подацима. Сваки упит који унесете, свака тема о којој разговарате, потенцијално се бележи и користи за рекламе и друге сврхе.

Ова политика јасно показује да је интерес Мете оглашавање, чак и по цену корисничке приватности и аутономије. Разговор и комерција се спајају, а сви корисници постају невољни предмети тржишних истраживања.

Порука је једноставна: чувајте своје речи – Мета слуша.

Нулта Тачка/Медији

Ne propustite