Prodaja električnih vozila u Nemačkoj pala za 37%
Najveće evropsko tržište automobila, Nemačka, zabeležilo je pad prodaje električnih vozila za 36,8 odsto u julu u odnosu na godinu dana ranije, pošto prodaja električnih vozila pada širom sveta i pošto je Berlin ukinuo subvencije krajem 2023.
Broj registracija novih električnih automobila (BEV) u Nemačkoj pao je na 30.762 vozila u julu u odnosu na isti mesec 2023. godine, pokazali su u ponedeljak najnoviji podaci nemačke Savezne uprave za motorni saobraćaj. Jul je obeležio najveći godišnji pad prodaje električnih vozila od kada je vlada ukinula subvencije za kupovinu električnih vozila u decembru 2023.
Dok je prodaja BEV-a pala, ukupno tržište automobila je ostalo relativno nepromenjeno. Registracije novih automobila, putničkih vozila na benzin, porasle su za 0,1% u odnosu na isti period prošle godine u julu, a prodaja dizel automobila porasla je za 1,4%.
Ovo kriju od naroda a mnogo je važno, pred nama su dani borbe | Saša Jovičić | Mario Zna, 288 Uživo
Tesline nove registracije su pale za 36,7% u julu u poređenju sa istim mesecom 2023. godine i bio je među stranim brendovima sa najlošijim učinkom u Nemačkoj prošlog meseca. Reno, Hjundai i Fijat, između ostalih, takođe su zabeležili pad prodaje na nemačkom tržištu u julu u odnosu na godinu dana ranije.
Potražnja za električnim vozilima je vidno pala tokom prošle godine, ostavljajući proizvođače automobila u SAD-u, Nemačkoj i Francuskoj da se bore sa prevelikim kapacitetom svojih EV modela jer shvataju da će prelazak na potpuno električni transport trajati duže nego što su mislili.
Naučnici NASA-e: Politike zelene agende mogu izazvati „globalno zagrevanje“ https://t.co/A239Vpik3f
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) August 5, 2024
Ranije ove godine, prodaja BEV-a u Sjedinjenim Državama pala je prvi put od početka Covid-a 2020.
Sa nižom prodajom električnih vozila nego što se očekivalo, veliki proizvođači automobila u SAD i Evropi smanjuju proizvodnju električnih vozila zbog prevelikih kapaciteta i preispituju svoje ambiciozne ciljeve prodaje električnih vozila.
Rastuća zabrinutost oko kapitalnih troškova za električna vozila, neizvesnosti oko izbora ove godine, posebno u SAD, i nedostatak stanica za brzo punjenje tri su ključna faktora koji usporavaju zamah EV, rekao je u maju analitičar Goldman Sachs Research-a Kota Juzava.
Usporavanje globalne prodaje električnih vozila pogodilo je i ove godine profite najvećih proizvođača baterija za EV.