Profit Mekdonaldsa opao zbog trovanja hranom u SAD
McDonald’s je u ponedeljak prijavio pad profita jer se borio sa dugotrajnim posledicama trovanja hranom u SAD koje je smanjilo prodaju na domaćem tržištu.
Gigant brze hrane, koji se prošle jeseni suočio sa epidemijom E. coli u zapadnim Sjedinjenim Državama, takođe je ukazao na opadajuću prodaju zbog kupaca umornih od inflacije u Sjedinjenim Državama, Britaniji i drugim tržištima.
Izvršni direktor Kris Kempčinski rekao je da učinak kompanije u 2024. „nije ispunio naša očekivanja“, ali je pohvalio osoblje za brzo rešavanje trovanja hranom, koje je bilo povezano sa lukom u popularnim hamburgerima Quarter Pounder.
Uporediva prodaja u SAD pala je za 1,4 odsto tokom četvrtog kvartala.
Profit kompanije je pao za jedan odsto na 2 milijarde dolara, dok su prihodi u suštini ostali na nivou od 6,4 milijarde dolara.
Kempčinski je rekao da je prodaja lanca još uvek donekle zaostala u regionu Stenovitih planina, gde je došlo do epidemije.
PROTESTI ŠIROM SRBIJE: Niški i beogradski studenti krenuli ka Kragujevcu 🇷🇸💥
Grupa niških studenata započela je svoj put ka Kragujevcu, već prešavši sedam kilometara
👉 Opširnije Pročitajte na Telegram kanalu Nulta Tačka https://t.co/n4woLxFoUI pic.twitter.com/WaPnY9BM9d
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) February 11, 2025
„U ovom trenutku, to je samo ograničeno na taj region, dok na ostatak SAD ne vidimo uticaj“, rekao je Kempčinski, koji je predvideo potpuni oporavak u SAD do početka drugog kvartala.
Prodaja je pala ubrzo nakon izbijanja epidemije krajem oktobra, ali se poboljšala kasnije u kvartalu pošto je McDonald’s ojačao marketinške kampanje i promocije, rekli su rukovodioci na konferencijskom pozivu o zaradi.
Sve u svemu, epidemija je imala 104 slučaja u 14 država. Bile su 34 hospitalizacije i jedan smrtni slučaj, prema američkim centrima za kontrolu i prevenciju bolesti.
Kempčinski je opisao šire američko tržište kao „prilično u opadanju“, napominjući da je prodaja kod potrošača sa nižim prihodima opala dvocifreno u industriji brze hrane. Nasuprot tome, aktivnost kupaca sa srednjim i višim prihodima je „veoma snažna“, rekao je on.
Zvaničnici kompanije rekli su da su na pravom putu sa planom za dodavanje novih restorana u Sjedinjenim Državama i na nekim prekomorskim tržištima.
Lanac planira da potroši između 3 i 3,2 milijarde dolara ove godine, dodajući oko 3.800 restorana, uključujući otprilike 1.000 u Kini i stotine u Sjedinjenim Državama.