Proizvođač električnih automobila koji treba da pokrene proizvodnju u Kragujevcu u svetu sprovodi masovna otpuštanja svojih radnika
Kompanija Stelantis koja treba da pokrene proizvodnju automobila u Kragujevcu otpušta radnike širom sveta.
Stelantis je obavestio hiljade radnika u američkim državama Ohajo i Mičigen o potencijalnim otpuštanjima, pripisujući taj potez delimično pravilima Kalifornije koja ograničavaju gde se vozila mogu prodati.
Evropski proizvođač automobila je u četvrtak obavestio 2.455 radnika u Detroitu i 1.225 u Ohaju o potencijalnom gubitku posla prema saveznom zakonu o upozoravanju, koji zahteva rano obaveštavanje o velikim otpuštanjima.
Kompanija očekuje da će stvarni broj otpuštanja biti „mnogo manji“ od brojke u Detroitu i „malo niži“ od broja u Ohaju, rekla je portparolka Stellantisa Džodi Tinson.
„Zbog složenosti našeg pregovaračkog sporazuma u vezi sa zapošljavanjem pogođenih zaposlenih, obaveštenja upozorenja su izdata većem broju zaposlenih nego što će na kraju biti pogođeno iz obilja opreza da zaposlenima damo obaveštenje čak i ako to zakonski nije potrebno“, rekao je Tinson za AFP. e-mail.
Obaveštenje je stiglo u savezne države srednjeg zapada samo nekoliko nedelja nakon što su radnici Stellantisa i drugih giganta iz Detroita General Motors i Ford ratifikovali nova povećanja plata nakon otprilike šestonedeljnog štrajka koji je organizovao sindikat Ujedinjenih auto radnika.
Smanjenje radnih mesta utiče na Stellantisovu fabriku Mack-a u Detroitu, gde se sklapaju Grand Cherokee i hibridni Grand Cherokee 4ke; i fabrike za sklapanje u Toledu gde se sklapaju Jeep Vrangler i hibridni Jeep 4ke.
Potezi u fabrikama su da „upravljaju prodajom vozila koja proizvode u skladu sa kalifornijskim propisima o emisiji izduvnih gasova koji se mere od države do države“, navodi se u saopštenju Stellantisa.
Stellantis je u sredu podneo zvaničan prigovor Administrativnom zakonu kancelarije u Kaliforniji o politici državnih odbora za vazduhoplovstvo za koje se tvrdi da nepravedno ugrožavaju evropsku kompaniju.
Stellantis trenutno šalje samo hibridne verzije svojih vozila dilerima u Kaliforniji i 13 drugih država koje poštuju mandate koje je odredio Kalifornijski odbor za vazdušne resurse (CARB).
To je značilo da je Stellantis u određenim periodima prodavao samo vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u Kaliforniji kao odgovor na naloge kupaca, rekli su advokati Stellantisa u pismu administrativnom odboru od 6. decembra.
Nasuprot tome, kompanija je povremeno ograničavala hibridne modele na porudžbine kupaca, što znači da „dileri nisu mogli da postave određena vozila na svoje parcele kako bi kupci mogli da ih pogledaju i testiraju“, rekao je Stelantis u pismu.
U julu 2019, Kalifornija je objavila sporazum sa četiri Stellantis rivala — Fordom, Hondom, Folksvagenom i BMV-om — kao odgovor na nastojanje tadašnjeg predsednika Donalda Trampa da zamrzne pravila o emisijama.
„Kontinuirano isključenje“ Stellantisa od strane CARB-a podvrgava kompaniju „dvostrukim standardima“, koji takođe ugrožavaju „život naših 56.000 zaposlenih u SAD“, saopštila je kompanija.