Prvi put u istoriji – motor na vodu: snaga 400 KS, pri 6.500 obrtaja u minuti
AVL RACETECH postavlja nove standarde sa motorom na vodu i snagom od 400 KS, koji spaja visoke performanse i održivu tehnologiju za budućnost moto-sporta.
Od prvih dana pronalaska i konstrukcije motora sa unutrašnjim sagorevanjem, ljudi su sanjali o motorima koji ne bi zahtevali fosilna goriva. Napokon, tehnologija sagorevanja vodonika proizvela je ostvarenje ovog sna – motor na vodu.
Nedavno je AVL RACETECH postavio različite rekorde, uključujući motor na vodonik sa snagom od 400 konjskih snaga, koji dostiže 6.500 obrtaja u minuti. Sledeći delovi članka analiziraju dinamiku ove nove tehnologije pogonskog sistema, probleme s kojima se suočava i njenu budućnost.
Kako motori na vodonik sa ubrizgavanjem vode efikasno rešavaju problem pretpaljenja
Motori na sagorevanje vodonika postali su uzbudljiva alternativa u poređenju sa tradicionalnim gorivima. Ovi motori funkcionišu slično kao benzinski motori, gde se gorivo sagoreva. Značajan napredak koji je implementiran u motor AVL RACETECH-a jeste ubrizgavanje vode kako bi se eliminisalo pretpaljenje, problem povezan s vodonikom zbog njegove visoke reaktivnosti.
Ubrizgavanje vode ima funkciju kontrole sagorevanja, aktivira motor i pomaže u povećanju ukupne snage i obrtnog momenta na sigurni nivo.
Jedna od prednosti vodonika je što sagoreva veoma čisto, a nusprodukt sagorevanja je voda. Međutim, njegova visoka reaktivnost stvara mogućnost pretpaljenja – sagorevanja koje se događa pre nego što je potrebno.
Ako se ne kontroliše, ovo dovodi do ogromnog pritiska u cilindru, što je opasno za motor. Ubrizgavanje vode pruža način za hlađenje komore za sagorevanje i minimizaciju šansi za neželjeno sagorevanje; na taj način motor AVL-a na vodonik može da razvije čak 400 konjskih snaga bez ugrožavanja stabilnosti rada motora.
Zadovoljavanje zahteva auto-moto sporta inovativnom tehnologijom goriva na vodonik
Motor na vodonik AVL RACETECH-a optimizovan je za upotrebu u trkačkim automobilima, odnosno moto-sportu.
Motor proizvodi 400 konjskih snaga i dostiže maksimalnih 6.500 obrtaja u minuti, što su karakteristike u skladu sa standardima trkačkih motora.
Inženjeri su se suočili s izazovima primene gasovitih goriva poput vodonika za visoke nivoe snage. Ovo je zahtevalo složene injektore koji mogu da isporuče velike količine goriva s visokom preciznošću. AVL je razvio tehnologiju injektora za vodonik koja omogućava postizanje dobre snage i obrtnog momenta uz korišćenje ovog goriva.
Sagorevanje vodonika može se posmatrati kao pokušaj da se održi trkanje uz zadržavanje zvuka i snage tradicionalnih motora. AVL RACETECH radi na tome da ovu tehnologiju učini dostupnom za niže cenovne klase trka, kao osnovu za “zeleniji” moto-sport.
S obzirom na to da bi klasa sa vodonikom mogla biti uvedena na trke Le Mana do 2027. godine, motori na sagorevanje vodonika mogli bi postati uobičajen prizor u trkama, ali i nova granica održivog inženjeringa visokih performansi.
Prevazilaženje izazova i planiranje zelene budućnosti moto-sporta
Prelazak na snagu vodonika, takođe podrazumeva prelazak na novu fokusnu tačku moto-sport industrije, a to su ekološka pitanja. AVL RACETECH svojim primerom pokazuje da visoke performanse i održivost mogu ići ruku pod ruku.
Ova evolucija nije samo prednost za našu planetu, već može otvoriti i nove prilike za finansiranje, jer sve veći broj pratilaca i sponzora bira održive tehnologije, čime se obezbeđuje budućnost ovog sporta.
Dizajniranje motora visokih performansi na vodonik, nije lako i postavlja specifične izazove, kao što su skladištenje goriva, pretpaljenje i precizna kontrola isporuke gasovitog vodonika. Međutim, AVL RACETECH je prevazišao ove prepreke, omogućivši širenje primene motora na sagorevanje vodonika.
Stoga, dok automobilski svet nastavlja da traži održiva rešenja, motori na vodonik, posebno oni ss sistemima za ubrizgavanje vode, mogli bi se pojaviti kao rešenje za komercijalna vozila, sportske automobile, pa čak i teški transport.
Uspeh AVL RACETECH motora na vodonik rezultat je inovacija i napornog rada, koji promovišu ideju da budućnost moto-trkanja može biti znatno “zelenija”.
Sa snagom od 400 konjskih snaga i tehnologijom ubrizgavanja vode, ovaj motor predstavlja jedinstveni proboj, postavljajući pravac za buduću automobilsku snagu bez upotrebe fosilnih goriva.