Prvi veliki mejnstrim medij zvanično propao! Širili dezinformacije i paniku zamenili novinare veštačkom inteligencijom
Nastavlja se zvanična propast mejnstrim medija koji su zagovarali sve ono što opisuje ljudska prava a prva zvanična „žrtva“ je Buzzfeed
Imperija digitalnih medija Buzzfeed gasi svoj novinski brend, okrivljujući usporeno tržište oglasa i opadajući broj publike u pismu generalnog direktora Jonaha Perettija objavljenom na Tviteru u četvrtak.
Izvršni direktor je naveo kombinovane pritiske „pandemije, nestajuće SPAC tržišta koje je donelo manje kapitala, tehnološke recesije, teške ekonomije, opadajućeg tržišta akcija, usporavanja tržišta digitalnog oglašavanja i tekućih promena publike i platformi“ u svojoj odluci da odbaci . Buzzfeed-ov desk za vesti nagrađen je i Pulicerom. Priznao je da ga je sopstvena „ljubav“ prema „poslu i misiji“ Buzzfeed Nevs- a zaslepila za njegovu neodrživu prirodu – ali ne pre nego što je okrivio Big Tech što ne podržava tu misiju.
„Ovo me je nateralo da sporo prihvatim da velike platforme neće obezbediti distribuciju ili finansijsku podršku potrebnu za podršku vrhunskog, besplatnog novinarstva namenski napravljenog za društvene medije“, rekao je Pereti.
Kompanija će ujediniti svoje napore u vezi sa vestima pod brendom HuffPost, koji je kupio Buzzfeed 2020. i koji je Peretti opisao kao „profitabilan sa visoko angažovanom, lojalnom publikom koja manje zavisi od društvenih platformi“.
NAJNOVIJA EPIZODA PODCASTA MARIO ZNA! GOST DRAGAN ŠORMAZ
Platforma će apsorbovati neke od viška zaposlenih u Buzzfeed Nevs-u, rekao je Peretti.
Buzzfeed otpušta 15% zaposlenih u celoj svojoj radnoj snazi, što je drugi veliki krug smanjenja za manje od šest meseci nakon što je kompanija otpustila 12% svog osoblja u decembru.
Izdanje je navodno otpustilo 40% osoblja u redakciji tokom prošle godine, oslanjajući se na nekoliko preostalih zaposlenih da proizvode još više sadržaja, navodi Vanity Fair.
Nakon što je u januaru objavio da uključuje AI alate u radni tok, ali naglašavajući da će se koristiti samo za „poboljšanje“ i „personalizovanje“ sadržaja, Buzzfeed je nedavno počeo da objavljuje članke u potpunosti generisane veštačkom inteligencijom koje proizvodi neuredničko osoblje. Kompanija je branila rezultat kao „eksperiment“ koji je imao za cilj „pojačati ljudsku kreativnost“ dozvoljavajući onima koji nisu pisci da svoje ideje stave u štampu.
Bazfid njuz je bio prvi medij koji je objavio Stilov dosije, kompilaciju neproverenih glasina bivšeg agenta MI6 Kristofera Stila koji sugerišu da je bivši američki predsednik Donald Tramp ruski agent.
Nekoliko pojedinaca pomenutih u dosijeu kasnije je tužilo kompaniju. Stil je od tada priznao da je sastavio izveštaj kako bi neuspelom predsedničkom kandidatu Hilari Klinton obezbedio pravni osnov za osporavanje izbora 2016.