SAD: Sve je više veštačke inteligencije u prodavnicama – U Njujorku planiraju da koriste biometriju u prodavnicama alkoholnih pića
Lozinke i PIN-ovi su prevaziđeni, maloprodajne prodavnice uvode nove tehnologije koje pomažu kupcima da provere svoju robu, uključujući biometriju i veštačku inteligenciju.
Amazon proširuje svoju tehnologiju „plati dlanom“ Amazon One i njeno brzo uvođenje u brojne prodavnice odjednom može mu dati snažan početak u biometrijskim plaćanjima, prema trgovačkoj publikaciji Pymnts. Džordž Hanson, viši potpredsednik i glavni digitalni direktor kompanije Panera Bread koja koristi tehnologiju plaćanja Amazon One dlanom, kaže da gosti kompanije nastavljaju sa usvajanjem digitalnih rešenja, uključujući korišćenje mobilnih telefona za plaćanja.
Jedan od razloga za njegov brzi rast je potražnja potrošača: više od polovine potrošača (51,7 odsto) koji su koristili biometriju za autentifikaciju kažu da preferiraju ovu metodu, otkrio je januarski izveštaj o preferencijama za autentifikaciju potrošača koji su objavili Pymnts i provajder autentifikacije Entersekt.
U julu, Whole Foods je saopštio da će opremiti svaku od svojih 500 prodavnica sa biometrijom odnosno plaćanjem dlanom do kraja 2023. Još u maju, Amazon One je takođe uveo novu funkciju provere starosti, ali takođe uvodi i druge tehnologije kako bi sprečio maloletnike da kupuju alkoholna pića.
Prošle nedelje, prodavnica pića u Sijetlu pod nazivom Downtovn Spirits postala je prva u svetu koja je koristila Amazonovu tehnologiju Just Walk Out. Portparol Amazona je pojasnio za Eater da tehnologija ne koristi biometrijske informacije, već se oslanja na kombinaciju kompjuterskog vida, fuzije senzora i dubokog učenja kako bi se omogućilo prodavnicama da naplaćuju kupcima ono što pokupe sa polica bez potrebe da idu do blagajne. Prethodne instalacije Just Walk Out su koristile Amazon One uređaje za korisnike da skeniraju svoje dlanove ili platnu karticu pri ulasku.
Nešto se tu dešava! Velike ponude za kupovinu devastiranog zemljišta na HAVAJIMA koje je potpuno uništeno u požaru https://t.co/S9tLEHsqis
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) August 17, 2023
Amazon nije jedini entitet koji uvodi novu tehnologiju za ograničavanje konzumacije alkohola među maloletnicima.
Njujorški senator Džejms Skofis predložio je novi zakon koji bi mogao da uvede biometrijske skenere u prodavnice pića i duvana u njegovoj državi, prenosi StateScoop. Skofis navodi primere kao što su CenturyLink i Safeco Fields u Sijetlu, koji koriste skeniranje otisaka prstiju za verifikaciju starosti tokom kupovine alkohola.
Međutim, zakon, prvi put uveden 2021. godine, ne pojašnjava ko će čuvati biometrijske podatke. Za razliku od drugih država, kao što su Ilinois i Vašington, Njujork nema zakon koji reguliše privatnost biometrijskih podataka i zakon već privlači pažnju organizacija kao što je Međunarodno udruženje profesionalaca za privatnost.
U međuvremenu, kompanije takođe primenjuju kompjuterski vid bez biometrije u prodavnicama za maloprodaju bez osoblja i samostalne kupovine.
Maloprodajna tehnološka kompanija AiFi veruje da smo na prekretnici da autonomna maloprodaja postane mejnstrim zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, izveštava Forbs. Njegovi „napredni algoritmi za praćenje“ omogućavaju kupcima da kupuju artikle u prodavnici bez čekanja u redu ili zaustavljanja da skeniraju ili plate.
Australijske prodavnice 7-Eleven planiraju da ponude My 7-Eleven App Pay and Go 2.0 za koju se očekuje da će biti lansirana u 10 prodavnica do kraja 2024. Aplikacija će biti razvijena uz Grabango i koristiće veštačku inteligenciju kako bi kupcima omogućila izbor da preskoče registraciju, bez potrebe da skeniraju robu svojim uređajem, navode kompanije u saopštenju.