SBB prodat: Telekom preuzima dominaciju
Nakon više od godinu dana nagađanja, velika promena na tržištu telekomunikacija u Srbiji postala je stvarnost – Junajted grupa, jedan od većih medijskih i telekomunikacijskih koncerna u regionu, prodala je svoju kablovsku mrežu SBB, a kupac je e&PPF Telecom, poslovna grupacija koja je nastala spajanjem češke PPF grupe, vlasnika Jetela, i emiratske telekomunikacione grupe iz Abu Dabija.
U okviru ove transakcije, Junajted grupa je prodala i prava na sportske prenose, a u praksi to znači kraj za Sport klub, jer će svi sportski sadržaji preći pod okrilje Telekomove Arenu. Telekom, sada vlasnik i Eon-a, dodatno će učvrstiti svoju poziciju u regionu.
UŽIVO! PODKAST MARIO ZNA u ČETVRTAK 20h | Istina izlazi na videlo, ovo niko ne može da zaustavi
Šta znači ovaj poslovni manevar za Srbiju?
Junajted grupa je inkasirala 1,5 milijardi evra za prodaju, ali pitanje koje svi postavljaju je: šta to znači za potrošače u Srbiji i, posebno, za medijsku sliku zemlje?
Što se tiče N1 i Nove S, vlasništvo ovih kanala se neće menjati, bar ne trenutno. Ove televizije ostaju deo ponude na SBB-u i Eon-u, a biće dostupne i korisnicima Jetelove kablovske mreže. Takođe, nije navedeno da i će doći do promena u uredništvu ni u manjim medijima Junajted grupe, kao što su dnevni list „Danas“ ili nedeljnik „Radar“.
Međutim, za Sport klub, situacija je drastično drugačija. Kanal, koji je godinama bio prepoznatljiv po sportskim prenosima, sada ostaje bez prava na sportske događaje.
Velike promene očekuju se i na polju kablovske televizije
Telekom je sada na vrhu, sa više od 50% tržišnog udela, dok SBB ima nešto više od 40%. Ovo znači da će Telekom, koji je već preuzeo velike sportske prenose, u budućnosti dominirati medijskim tržištem, dok će manji provajderi teško opstati. Pitanje koje se postavlja je hoće li Telekom, sada u većem vlasničkom paketu, nastaviti da finansira brojne televizije sa malom gledanošću koje su bile uzdržavane javnim sredstvima.
Biznis je biznis
Ova prodaja je deo šire strategije investicionog fonda BC Partners, koji je većinski vlasnik Junajted grupe. Iako su spekulacije bile prisutne još od prošle godine, jasno je da su fondovi iza ove prodaje procenili da je vreme da prodaju, a da su cena i deo tržišta koje je trebalo da se proda procenjeni kao najisplativiji poslovni potez.
U narednim mesecima, potrošači bi mogli očekivati bolju ponudu i niže cene ukoliko nova češko-emiratska korporacija odluči da stvori konkurenciju Telekomu.
Nulta Tačka/Mediji