Šef DHL-a upozorava da se globalni lanci snabdevanja neće vratiti na nivoe pre COVID-a ni 2023. godine
Ostaje ključno pitanje kada će se zagušenje globalnog lanca snabdevanja ublažiti širom sveta. Na to je pitanje teško odgovoriti, iako šef DHL-ove jedinice za špediciju ukazuje na to kada veruje da će uska grla nestati.
„To će se ublažiti 2023., ali se neće vratiti u 2019.“, rekao je za Blumberg glavni izvršni direktor DHL Global Forwarding-a Tim Šarvat.
„Mislim da se nećemo vraćati na ovu situaciju prekoračenja kapaciteta u kojoj su stope bile veoma niske. Infrastruktura, posebno u SAD, neće postati bolja preko noći, jer razvoj infrastrukture traje dugo“, rekao je Šarvat .
Lanci snabdevanja između Kine i zapadne i istočne obale SAD ponovo funkcionišu otkako je kineska politika ZERO Covid zaključala Šangaj ranije ove godine. Međutim, nedavno ponovno otvaranje Šangaja moglo bi da rezultira, kako je objasnio analitičar Goldman Saksa Džordan Aliger, u zaostatku robe koja bi preplavila brodske puteve između Kine do Los Anđelesa/Long Biča lučkog kompleksa do jula-avgusta.
DHL-ov Šarvat je komentarisao situaciju u Šangaju i kako je proizvodno središte „pametno da se otvara polako kako bi se osiguralo da se ovaj problem gasi deo po deo i malo po malo da bi se tok pokrenuo“.
Pored Goldmana, čelnici kalifornijske luke i Nacionalna maloprodajna federacija očekuju porast uvoza u narednim mesecima. Što se tiče Šarvatove poente: lanci snabdevanja će ostati zagušeni i u drugoj polovini 2022.
DHL-ov šef transporta je takođe rekao da su globalni lanci snabdevanja postali krhkiji:
„Svaki pritisak koji stavite na to, bez obzira gde se nalazi u svetu, imaće uticaja na druge delove lanca snabdevanja“, rekao je on. „Pre pet godina situacija u Koreji ne bi imala uticaja. Sada ima”.
…i kako otčepiti globalne lance snabdevanja? Jedan od načina je da Federalne rezerve agresivno pooštre kamatne stope i bace najveću svetsku ekonomiju u recesiju sledeće godine.