Sega se vraća: Japanski gigant želi da ponovo osvoji svet igara — sada uz pomoć nostalgije i AI

Japanska kompanija Sega planira veliki povratak na globalnu scenu igara. Posle decenija borbe, fokus stavljaju na nostalgične franšize, holivudske filmove i „super igru” sa elementima veštačke inteligencije.

Nakon decenija pada i povlačenja sa tržišta konzola, japanska kompanija Sega najavljuje veliki povratak.

Uspeh filmskog serijala Sonic the Hedgehog vratio je pažnju javnosti na nekadašnjeg giganta iz ’90-ih, koji sada planira da ponovo osvoji svet igara — ali uz pomoć nostalgije, filmova i veštačke inteligencije.

Sega je svojevremeno bila sinonim za kućne konzole i arkadne igre poput Streets of Rage i Shinobi, ali je 2001. godine prestala da proizvodi hardver, nakon neuspeha konzole Dreamcast. Od tada se fokusirala na razvoj igara za druge platforme, boreći se sa jakom konkurencijom i promenama u industriji.

„Borili smo se godinama, ali sada se vraćamo“, poručuje Šuđi Ucumi, glavni operativni direktor Sege.

Novi talas: filmovi, prodavnice, mobilne igre

Rastuća popularnost japanske pop kulture i rekordni turizam podstakli su Segu da krene u globalnu ekspanziju. Kompanija je upravo otvorila svoju prvu zvaničnu prodavnicu u Tokiju, nakon uspešnog debija u Šangaju.

Paralelno, Sega širi prisustvo kroz filmsku industriju – posle dva hit-filma sa Sonic-om, najavljen je i film po kultnoj igri Shinobi, dok se serijal Yakuza već prikazuje kao TV adaptacija. U planu su i novi projekti, uključujući moguću ekranizaciju Personae, uz partnerstva koja se drže u tajnosti.

Sega je 2023. kupila i finski Rovio, kreatore Angry Birds, čime ulazi dublje u mobilno tržište.

Super igra i novi pravac

Pored nostalgije, Sega ulaže u razvoj tzv. „Super igre“ – ambicioznog projekta koji kombinuje igru, društvenu interakciju i možda čak i veštačku inteligenciju. Cilj je privući novu generaciju igrača, ali i obnoviti vezu sa starom bazom fanova.

„Važno je da imamo verne fanove uz nas, ali i da razvijemo igre koje ostavljaju dugotrajan utisak“, ističe Ucumi.

Iako tržište postaje sve konkurentnije, Sega vidi svoj rast upravo u zabavnoj industriji. Njen matični koncern Sega Sammy i dalje proizvodi arkadne i kazino aparate, ali su igre i zabava identifikovani kao glavni pravac razvoja.

Retro u službi budućnosti

Za mnoge mlade i nove fanove, Sega predstavlja retro ikonu koja se ponovo modernizuje.

Sega sada igra igru na više frontova: uz pomoć starih naslova, novih tehnologija i globalnog tržišta — pokušava da se vrati tamo gde je nekada bila – na vrh svetske gejming scene.

Nulta Tačka/Mediji

Ne propustite

UN i SZO – marionete tehnološke industrije?

UN i SZO – marionete tehnološke industrije?

Budućnost: pretvaranje ljudi u predajnike Kroz sveprisutnu bežičnu povezanost koju
ITALIJA ukida obaveznu vakcinaciju za med. radnike i UKIDA prethodne suspenzije po toj osnovi

ITALIJA ukida obaveznu vakcinaciju za med. radnike i UKIDA prethodne suspenzije po toj osnovi

Italijanski lekari i medicinske sestre suspendovani sa posla jer nisu