Sledi tranzicija- Automobili spremni da pređu na autonomnu vožnju
Udeo novoregistrovanih putničkih automobila u svetu proizvedenih bez sistema za asistiranu vožnju je poslednjih godina sve manji i manji.
Kako izveštava Katarina Buholc iz Statiste, prema Statista Mobility Market Insights, „obični“ automobili su činili manjinu od samo 14,4 odsto novoregistrovanih automobila širom sveta u 2020.
Prelazak na autonomno spremne automobile bio je brz: 2015. godine, automobili bez sistema za asistenciju i dalje su bili u većini sa 51,4 odsto svih novoregistrovanih.
Više infografika ćete naći na Statista
Postoji šest različitih nivoa automatizacije za putnička vozila u klasifikaciji SAE J3016 od strane proizvođača standarda SAE International, od kojih su četiri uključena u grafikon.
Sposobnost autonomne vožnje je prikazana kao nivoi od 0 do 5. U nivoima 1 i 2, funkcije autonomne vožnje pomažu vozačima (tzv. režim pomoći). Automatizovani pogoni nivoa 3 sada ulaze u redovnu proizvodnju, dok se nivo 4 očekuje do 2025. godine.
🔶 Japanski naučnici tuže VLADU zbog prikrivanja neželjenih efekata nakon VAKCINACIJE (VIDEO) https://t.co/QmVWBrwwVX
— Nulta Tačka (@ProdukcijaNT) February 6, 2023
Nivo 3 je najniži nivo ovog automatizovanog režima.
Vozila čiji sistemi ispunjavaju zahteve nivoa 3 mogu u određenoj meri da voze samostalno, pri čemu vozač ponovo preuzima volan na zahtev i uz prethodno obaveštenje.
Od nivoa 4, vozila mogu da voze samostalno, a da vozač ne mora da preuzme kontrolu. Na nivoima 1 i 2, vozaču mogu pomoći sistemi za autonomnu vožnju, ali on ili ona ne mogu skrenuti pažnju sa puta. U nivou 1, može se pomoći pri kočenju ili upravljanju. U nivou 2, kombinacija oba je moguća, opremanjem centriranja trake kolovoza i mogućnostima prilagodljivog tempomata.