Slom autoindustrije u Evropi dok režim u Srbiji prodaje priču o budućnosti industrije električnih vozila

Slom autoindustrije u Evropi dok režim u Srbiji prodaje priču o budućnosti industrije električnih vozila

Folksvagen, Mercedes i BMW smanjili su svoju proizvodnju ovog meseca, a Aston Martin i Stelantis su ih pratili u ponedeljak ujutro. Šira slika otkriva da je evropska automobilska industrija zastala.

Aston Martin je u saopštenju od ponedeljka napisao da očekuje godišnju prilagođenu zaradu pre kamata, poreza, amortizacije i marže amortizacije od oko 10%, u poređenju sa prethodnim izgledima od oko 20 procenata.

Britanski proizvođač luksuznih sportskih automobila predviđa da će obim veleprodaje opasti tokom cele godine u odnosu na prethodna očekivanja rasta. Dobra vest je da će nivo novca koji je padao u prvih 6 meseci biti bolji u drugoj polovini godine. Uprava je ranije očekivala pozitivan slobodni novčani tok u drugoj polovini.

Za reviziju se okrivljuje „nestabilnost“ u lancu snabdevanja i usporavanje kineske potražnje za vozilima.

„Ono što je sada drugačije u proteklih šest do devet meseci je da su dobavljači plavih čipova imali požare, poplave ili imenovane administratore u obimu i razmeri koju lično nisam video u svojoj karijeri“, glavni izvršni direktor Adrian Holmark je rekao analitičarima tokom razgovora.

Multinacionalna kompanija Stelantis u Kragujevcu otvara prvu fabriku serijskih električnih vozila na Balkanu. Dok je kompanija u ozbiljnim finansijskim problemima zbog pada tražnje električnih vozila, Aleksandar Vućič se hvali kako je to naša šansa za razvoj kako bi sebe promovisao u medijima da doprinosi ekonomskom razvoju Srbije. Međutim, dok to njemu služi za samopromociju i dok gura priču o eksploataciji litijuma, litijum je pojeftinio za 90% od 2022. godine. Realnost je sasvim drugačija, izgleda će električna Panda imati istu budućnost kao i litijum, dosta neuspešnu, a mi za to vreme možemo izgubiti čistu vodu i plodno zemljište. Šteta koje se ne može popraviti u bliskoj budućnosti.

Udari će biti sve jači, na snazi je masovna kontrola uma | Nenad Ilić | Mario Zna, 296 UŽIVO

Evo mišljenja analitičara Goldmana Džordža Galijesa o Astonovom rezu smernica:

Lanac snabdevanja i Kina dovode do smanjenja smernica – Jutros (30. septembra) Aston Martin je smanjio svoje finansijske smernice za 24. fiskalnu godinu kao rezultat nižih veleprodajnih očekivanja za oko 1 hiljadu jedinica. Kompanija sada očekuje da će veleprodaja opasti za visok jednocifreni procenat u odnosu na prethodnu godinu (2023. 6.620 jedinica) u poređenju sa visokim jednocifrenim rastom ranije. Kao rezultat, prilagođavanja takođe se očekuje da će EBITDA biti nešto ispod FG23 (306 miliona funti) sa maržom u visokom procentu, pre niskih 20. Kompanija više ne očekuje da će u drugoj polovini 24. godine biti pozitivna u FCF. AML je naveo poremećaj u lancu snabdevanja, pošto su se dobavljači borili da održe korak sa rampom na novim modelima, i slabošću u Kini kao pokretaču smanjenja. Kompanija je takođe spomenula želju da se izgladi veleprodaja, jer sledi pristup zasnovan na potražnji, što bi, po našem mišljenju, trebalo da rezultira manjim sezonskim naglaskom u 4. kvartalu.

Takođe, Stellantis NV je u ponedeljak smanjio svoju prognozu marže za celu godinu, ukazujući da će proizvodnja biti smanjena i da će više promotivnih podsticaja biti dostupno kupcima na sve konkurentnijem automobilskom tržištu.

Stelantis je u saopštenju napisao da će prilagođena marža operativnog prihoda pasti na 5,5% do 7% ove godine, što je niže u odnosu na prethodnu prognozu za dvocifreni procenat. Sada predviđa raspon industrijskog slobodnog novčanog toka od negativnih 5 milijardi evra do negativnih 10 milijardi evra, u poređenju sa prethodnim smernicama o pozitivnom stvaranju gotovine.

Na tržištima, akcije Astona u Evropi pale su za čak 28%, dok je Stellantis u Parizu pao za 8% na najniži nivo u toku dana od decembra 2022.

Prema napomeni Goldmanovih Erika Mihelca i Skota Fajlera, pad evropskih proizvođača automobila sada se proširio na američke proizvođače automobila.

Trgovanje automobilima je smanjeno sa F -3%, GM -3% u prethodnom periodu nakon što je rivalski proizvođač automobila Stellantis revidirao svoje finansijske smernice za 2024., navodeći sve lošiju dinamiku industrije i kinesku konkurenciju. Stellantis, evropski proizvođač Chrisler-a i Jeepa, smanjio je svoje smernice za tekuću godinu. Sada vidi svoju korigovanu maržu operativnog prihoda za celu godinu između 5,5% i 7,0%, što je manje u odnosu na prethodnu „dvocifrenu“, navodi se u saopštenju za javnost u ponedeljak ujutro, uglavnom zbog napora da se normalizuju nivoi zaliha u Severnoj Americi. Rečeno je da su ubrzali svoj plan za smanjenje nivoa zaliha u SAD na ne više od 330.000 do kraja ove godine kako bi se popravili visoki nivoi zaliha. Britanski proizvođač luksuznih automobila Aston Martin takođe je smanjio svoje izglede u ponedeljak, navodeći slabost u Kini, dok je Folksvagen u petak dao svoje drugo upozorenje o profitu u tri meseca (Izvor: Barron’s, Bloomberg).

Aston Martin i Stellantis se sada pridružuju nekolicini drugih evropskih proizvođača automobila, uključujući BMW, Mercedes-Benz i Volvo, u snižavanju izgleda za profit ovog meseca, jer problemi u lancu snabdevanja rastu i usporavanje Kine dominira.

Nulta Tačka/ZeroHedge

Ne propustite

Dr Robert Malone: Mislite svojom glavom (VIDEO)

Dr Robert Malone: Mislite svojom glavom (VIDEO)

Usred psihoze masovnog formiranja, koristite sopstvene veštine kritičkog razmišljanja čak
Fenerbahče se neće izviniti Ukrajini zbog skandiranja Vladimiru Putinu kaže predsednik ovog kluba

Fenerbahče se neće izviniti Ukrajini zbog skandiranja Vladimiru Putinu kaže predsednik ovog kluba

Predsednik fudbalskog kluba Fenerbahče Ali Koč izjavio je da se