Studija: Hiljade kompanija nadgleda svakog korisnika Fejsbuka
Nedavna studija koju je sproveo Consumer Reports, u saradnji sa The Markup, otkrila je opsežnu skalu praćenja podataka koja je namenjena korisnicima Fejsbuka. Neke korisnike u studiji pratilo je čak 7.000 kompanija.
Nedavna studija Consumer Reports-a je angažovala 709 volontera koji su obezbedili arhive svojih podataka korisnika Fejsbuka. Zapanjujuće, Consumer Reports je otkrio da su 186.892 različite kompanije prenele podatke o ovim korisnicima na Facebook. U proseku, podatke svakog učesnika delilo je 2.230 kompanija, a podatke o nekim korisnicima delilo je preko 7.000 kompanija.
Ovo ispitivanje je istaklo manje poznat oblik praćenja poznat kao praćenje od servera do servera, gde se lični podaci prenose direktno sa servera kompanije na Meta servere, pored vidljivije metode koja uključuje Meta piksele za praćenje na veb lokacijama kompanije.
Emil Vaskez, portparol Mete Marka Zakerberga, branio je praksu kompanije u vezi sa podacima, navodeći: „Nudimo niz alata za transparentnost kako bismo pomogli ljudima da razumeju informacije koje preduzeća odluče da podele sa nama i upravljaju načinom na koji se one koriste. Međutim, Consumer Reports je identifikovao probleme sa ovim alatima, uključujući nejasne identitete dobavljača podataka i kompanije koje pružaju usluge oglašivačima često zanemarujući zahteve korisnika za odustajanje.
Svetski ekonomski forum pozvao je vlade širom sveta da počnu da hapse građane koji pričaju o „cunamiju smrti“ među vakcinisanima https://t.co/4Vq7DKCYyj
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) January 22, 2024
Iznenađujuće otkriće bilo je sveprisutno prisustvo LiveRamp-a, brokera podataka, koji se pojavljuje u podacima 96 odsto učesnika studije. Lista kompanija koje dele podatke sa Facebook-om proteže se dalje od opskurnih brokera podataka i uključuje poznate prodavce kao što su Home Depot, Macy’s, Walmart i drugi, kao što su Experian i TransUnion’s Neustar, Amazon, Etsy i PayPal. Značajno je da LiveRamp nije odgovorio na zahtev za komentar o ovom pitanju.
Podaci studije potiču iz dva glavna tipa prikupljanja: „događaji“ i „prilagođena publika“. Ovo poslednje uključuje oglašivače koji otpremaju liste klijenata na Metu, uključujući adrese e-pošte i ID-ove mobilnog oglašavanja, kako bi ciljali oglase na Meta platformama. „Događaji“ opisuju interakcije u stvarnom svetu, kao što su posete veb-sajtu ili kupovine u prodavnici, koje olakšavaju Meta softver u aplikacijama, piksele za praćenje na veb lokacijama i praćenje od servera do servera.
Caitriona Fitzgerald, zamenica direktora Informacionog centra za elektronsku privatnost, izrazila je zabrinutost zbog obima praćenja, rekavši za The Markup: „Ova vrsta praćenja koja se dešava potpuno van vidokruga korisnika je tako daleko od onoga što ljudi očekuju kada koriste internet.” Ona je dalje napomenula da „oni [potrošači] ne očekuju da Meta zna u koje prodavnice uđu ili koje novinske članke čitaju ili svaki sajt koji posete na mreži.“