STUDIJA: Količinu bakra potrebnog za Električna Vozila nije moguće proizvesti
Nedavna studija sa Univerziteta u Mičigenu bacila je svetlo na kritični izazov sa kojim se suočava globalna tranzicija na električna vozila: nemogućnost eksploatacije bakra da održi korak sa rastućom potražnjom.
Inženjering i tehnologija izveštavaju da je bakar, ključna komponenta u proizvodnji, distribuciji i skladištenju električne energije, od suštinske važnosti za uspešnu primenu politika koje imaju za cilj promovisanje usvajanja električnih vozila.
Međutim, nedavna studija sa Univerziteta u Mičigenu, pod nazivom „Iskopavanje bakra i elektrifikacija vozila“, otkrila je da je trenutna stopa proizvodnje bakra nedovoljna da zadovolji projektovanu potražnju za metalom u narednim godinama.
Prema GlobalData, širom sveta postoji preko 709 operativnih rudnika bakra, pri čemu je rudnik Escondida u Čileu najveći, koji proizvodi oko 882.100 tona bakra u 2023. Uprkos ovoj naizgled ogromnoj proizvodnji, brz tempo elektrifikacije na globalnom nivou nadmašuje rudarsku industriju sposobnost da se drži korak. U stvari, autori navode da, „Mi pokazujemo u radu da je potrebna količina bakra u suštini nemoguća za rudarske kompanije da proizvedu.
Studija iz Mičigena naglašava činjenicu da EV zahteva tri do pet puta više bakra od tradicionalnih automobila na gas ili dizel, a da ne pominjemo dodatni bakar potreban za nadogradnju električne mreže. Kako ističe profesor Adam Simon sa Univerziteta u Mičigenu.
Istraživači su analizirali 120 godina globalnih podataka o proizvodnji bakra, koji datiraju iz 1900. godine, i modelirali verovatnu proizvodnju bakra za ostatak veka. Oni su ovo uporedili sa projektovanim potrebama za bakrom za američku elektroenergetsku infrastrukturu i vozni park za prelazak na obnovljive izvore energije. Studija je zaključila da bi potrebe za bakrom za obnovljivu energiju premašile trenutni proizvodni kapacitet rudnika bakra.
Između sada i 2050. godine, svet će morati da iskopa 115 odsto više bakra nego što je iskopano u čitavoj ljudskoj istoriji do 2018, samo da bi zadovoljio trenutne potrebe za bakrom bez razmatranja tranzicije zelene energije. Da bi se zadovoljile potrebe za bakrom za elektrifikaciju globalnog voznog parka, čak šest novih velikih rudnika bakra mora biti uključeno godišnje u narednih nekoliko decenija, pri čemu je oko 40 odsto proizvodnje iz ovih novih rudnika potrebno za nadogradnju mreže u vezi sa električnim vozilom. .
Studija sugeriše da umesto potpune elektrifikacije celokupne američke flote vozila, fokusiranje na proizvodnju hibridnih vozila može biti izvodljiviji pristup. Profesor Sajmon primećuje: „Znamo, na primer, da Toiota Prius zapravo ima nešto bolji uticaj na klimu od Tesle. Umesto proizvodnje 20 miliona električnih vozila u SAD i, globalno, 100 miliona električnih vozila na baterije svake godine, da li bi bilo izvodljivije fokusirati se na izgradnju 20 miliona hibridnih vozila?