Studija otkriva da električni automobili zagađuju 1.850 puta više od vozila na gorivo
Studija u Velikoj Britaniji je otkrila da električna vozila EV zagađuju mnogo više od benzinskih ili dizel motora.
Studija iz 2022. koju je sprovela Emissions Analitics, nezavisna globalna grupa za ispitivanje i istraživanje emisija, otkrila je da tokom putovanja od 1.600 km, električna vozila ispuštaju 1.850 puta više zagađivača u okolinu nego vozila na gas, zbog veće težine koja proždire gume.
Ovo otkriće dolazi kada se sve više lokalnih i nacionalnih vlada širom sveta kreće ka zabrani ili ozbiljnom ograničavanju prodaje novih automobila na benzin u narednoj deceniji.
Infovors izveštava: Kada se raspravlja o emisijama, većina bi uzela u obzir samo dim i druge zagađivače koje izbacuju automobili iz izduvnih gasova. Ali habanje guma takođe igra značajnu ulogu u emisiji zagađivača. Sintetička guma koja se koristi za pravljenje guma uključuje određene hemikalije koje se ispuštaju u vazduh, a EV vozila su znatno teža od konvencionalnih automobila zbog svojih masivnih litijumskih baterija.
52% mladih vakcinisanih sada imaju „turbo rak“, upozorava vrhunski lekarhttps://t.co/ogqfmAclxG
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) March 12, 2024
Sve u svemu, električna vozila teže oko 30 odsto više od vozila na gas i koštaju hiljade više za proizvodnju i kupovinu. Ove nepogodnosti su pored činjenice da nisu pogodna za hladnije klime kao što su Kanada i sever Sjedinjenih Država. Oni takođe nude slab domet i dugo vreme punjenja, posebno po hladnom vremenu, i imaju baterije koje zahtevaju ogromne resurse za proizvodnju i koje je teško reciklirati.
Ovo otkriće dolazi pošto sve više lokalnih i nacionalnih vlada širom sveta zabranjuje ili ozbiljno ograničava prodaju novih automobila na benzin u narednoj deceniji uprkos veoma jasnim tehnološkim nedostacima električnih automobila
Kanada već planira da naloži da svi novi automobili i kamioni koji se prodaju u zemlji budu električni do 2035. Kalifornija radi na sličnoj temeljnoj zabrani prodaje svih novih vozila na benzin u državi do 2035. godine.
Teži automobili emituju više mikroplastike u životnu sredinu
Hesham Rakha, profesor na Virginia Tech, primetio je da će gume električnih vozila, zbog svoje dodatne težine, takođe emitovati više mikroplastike u vazduh. Ali ovo važi i za teže automobile na fosilna goriva kao što su terenci.
Ovo je u skladu sa ranijim izveštajem Analitike emisija iz 2022. koji je upozorio potrošače da veći i teži automobili, podjednako fosilna goriva i električna energija, više doprinose „zagađenju mora mikroplastikom, kao i zagađenju vazduha finijim česticama“.
Rakha i tim istraživača sa Virginia Tech su u procesu potvrđivanja rezultata studije Emissions Analitics. On očekuje da će otkriti da električna vozila emituju oko 20 odsto više mikroplastike u vazduh nego vozila na benzin.
Iako je Rakha primetio da je veoma izazovno utvrditi razliku između količine mikroplastike koja se emituje iz gazećih slojeva pneumatika EV i vozila na benzin zbog potrebe da se mikroplastika koja se već nalazi u vazduhu odvoji od drugih izvora sa onim što izlazi iz gume.
Rakha je dalje primetio da ljudi koji razmišljaju o kupovini EV-a moraju da upamte da „takođe generiše mnogo ugljen-dioksida prilikom punjenja vašeg vozila“.
EV baterije teže oko 450kg i mogu dovesti do emisija guma koje su skoro 400 puta veće od izduvnih gasova iz izduvnih cevi.
Zagađenje česticama od električnih vozila takođe može povećati rizik od zdravstvenih problema, uključujući bolesti srca, astmu, plućne bolesti i, u ekstremnim slučajevima, čak može dovesti do hospitalizacije, raka i prerane smrti.
Nulta Tačka/Infowors