Studija otkriva: Električna vozila zagađuju više od običnih automobila
Električna vozila, uključujući EV proizvedena od strane Tesla Elona Muska, ispuštaju više toksičnih emisija u atmosferu i gora su za životnu sredinu od vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, otkrila je nova studija iz 2022.
Studija koju je objavila kompanija za podatke o emisijama Emission Analitics 2022. ponovo je izašla na površinu i nedavno je privukla veliku pažnju, nakon što je citirana u Wall Street Journal – u tokom vikenda.
Emission Analitics je u svojoj studiji iz 2022. godine otkrila da kočnice i gume na električnim vozilima oslobađaju 1.850 puta više zagađenja česticama nego izduvne cevi na vozilima na gorivo, za koja se smatra da imaju „efikasne“ izduvne filtere.
Većina zagađenja od vozila danas navodno dolazi od habanja guma, jer je većina njih napravljena od nafte, sirove nafte i drugih štetnih elemenata, što generiše zagađenje česticama i ispušta štetne hemikalije u vazduh kako se gume troše, saopštila je Emission Analitics.
Značajno je da su električna vozila u proseku 30 odsto teža od vozila na gorivo, tako da se kočnice i gume na električnim vozilima troše mnogo brže. Ovaj problem pogoršavaju teške baterije u Tesla električnim vozilima, koje će se samo pogoršavati kako se na tržište uvedu veći električni kamioni.
U jednom primeru, utvrđeno je da su emisije istrošenih guma na električnom vozilu više od 400 puta gore od automobila sa motorima sa unutrašnjim sagovrevanjem, otkrio je Emission Analitics.
U međuvremenu, kalifornijski lideri pretpostavljaju da električna vozila i konvencionalna vozila imaju istu količinu habanja guma, piše Wall Street Journal .
Studija je takođe u suprotnosti sa narativom Bajdenove administracije, koja je prošle godine izdala propise koji zahtevaju od američkih proizvođača automobila da obezbede da skoro sedam od deset novih automobila prodatih u Sjedinjenim Državama budu EV – što u suštini primorava američke potrošače da kupuju EV – u pokušaju da učiniti tako da dve trećine novih automobila u SAD budu električni do 2032.
Zanimljivo je da bi kampanja predsednika Džoa Bajdena mogla da razume koliko je taj cilj nepopularan, s obzirom na to da Bajden navodno planira da obustavi svoje mandate EV nekoliko meseci pre predsedničkih izbora 2024.
U međuvremenu, kalifornijski zakonodavci tvrde da električna vozila generišu „nultu emisiju štetnih gasova“ zbog toga što nemaju izduvne cevi, primetio je Volstrit džurnal , dodajući da je „obmanjujuće“ reći ovo o električnim vozilima.
Ministarstvo zdravlja Njujorka upozorilo je da veća izloženost ovim vrstama štetnih hemikalija „može povećati rizik od zdravstvenih problema kao što su srčana oboljenja, astma i mala porođajna težina“ i napomenulo da zagađenje koje se emituje iz vozila može da putuje na velike udaljenosti , uzrokujući zdravstvene probleme ako se nađe u višku na drugim lokacijama.