Studija pokazuje da električna vozila „udaraju pešake dvostruko više od vozila na benzin ili dizel“
Električna vozila udaraju pešake dvostruko više od svojih benzinskih ili dizel pandana, posebno u prenaseljenim mestima, pokazuje istraživanje British Medical Journal (BMJ) objavljeno u sredu.
Izveštaj detaljno opisuje kako su električna vozila (EV) statistički mnogo opasnija od vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem na gradskim putevima jer su tiša.
Podaci o 51 milijardi km putovanja automobilom na baterije i 5 milijardi km putovanja automobilom na benzin i dizel pokazali su da su električni i hibridni automobili po km dvostruko češće udarali pešake nego automobili na fosilna goriva, i tri puta je veća verovatnoća da će to učiniti i u urbanim sredinama.
Istraživači sumnjaju da su krivi brojni faktori jer električna vozila nastavljaju da se suočavaju sa problemima prihvatanja na tržištu:
Vozači električnih vozila su obično mlađi i manje iskusni, a automobili su mnogo tiši od automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, zbog čega ih je teže čuti, posebno u naseljenim područjima prenaseljenih gradova.
Fil Edvards, prvi autor studije i profesor epidemiologije i statistike na Londonskoj školi higijene i tropske medicine, postavio je problem sa električnim vozilima:
Električni automobili predstavljaju opasnost za pešake jer je manja verovatnoća da će se čuti od automobila na benzin ili dizel. Vlada treba da ublaži ove rizike ako namerava da postepeno ukine prodaju automobila na benzin i dizel.
UN tvrde da je „globalni digitalni ID“ Bila Gejtsa neophodan za „borbu protiv klimatskih promena“ https://t.co/eu7zNbUaO0
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) May 21, 2024
Ako prelazite na električni automobil, zapamtite da je to nova vrsta vozila. Oni su mnogo tiši od staromodnih automobila, a pešaci su naučili da se kreću putevima slušajući saobraćaj. Vozači ovih vozila moraju biti posebno oprezni.
Saobraćajne nesreće su vodeći uzrok smrti dece i mladih u Velikoj Britaniji, a pešaci čine četvrtinu svih smrtnih slučajeva na putevima.
U 2017, izveštaj američkog Ministarstva saobraćaja otkrio je da električni i hibridni automobili predstavljaju 20 procenata veći rizik za pešake od automobila na benzin i dizel, i 50 procenata veći rizik tokom kretanja pri maloj brzini, kao što su skretanje, vožnja unazad, ulazak u saobraćaj i usporavanje do zaustavljanja.
Da bi se borile protiv barijere protiv buke, neke automobilske kompanije su pribegle dodavanju lažnih zvukova motora u svoja električna vozila.
Edvards i njegove kolege proučavali su podatke o putovanjima i saobraćajnim nesrećama u Velikoj Britaniji od 2013. do 2017. kao osnovu za svoj izveštaj.
Zbog problema sa arhiviranjem, podaci od 2018. nadalje nisu dostupni. Njihovom analizom obuhvaćeno je 916.713 stradalih, od kojih su 120.197 bili pešaci.
Više od 96.000 je udarilo automobil ili taksi.