Studija: Zaključavanja zbog Covida uništila su društvene i emocionalne veštine dece
Baš kada počinje da se sleže prašina od posledica vladinog odgovora na pandemiju Covida, novo istraživanje koje je sproveo Institute of Fiscal Studies pokazuje da skoro polovina roditelja u Ujedinjenom Kraljevstvu izveštava da su društvene i emocionalne veštine njihove dece ozbiljno pogoršane tokom karantina, pri čemu je najveći uticaj bio na decu.
Odrasli čiji su poslovi bili poremećeni krizom, uključujući i one na prinudnom odmoru, češće su prijavljivali da su njihovi potomci patili od razvojnih problema.
Mladi uzrasta između četiri i sedam godina imaju značajno veću verovatnoću (52%) da budu pogođeni nego deca uzrasta od 12 do 15 godina (42%), pokazalo je istraživanje Instituta za fiskalne studije (IFS).
Besno reagujući na nalaze, aktivisti su okrivili zatvaranje usled Covid-a i zatvaranje škola za „katastrofalan” uticaj na britansku omladinu.
IFS je anketirao 6.095 roditelja u Engleskoj sa decom uzrasta od četiri do 16 godina o uticaju prve godine pandemije.
Utvrđeno je da je skoro polovina (48%) izjavila da su se socijalne i emocionalne veštine njihovih sinova i kćeri pogoršale.
Fajzer: Veliki pad prodaje vakcina i lekova protiv Covid-a
https://t.co/kChBLVMi5I— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) August 2, 2023
Deca čiji su roditelji otpušteni imala su „značajno veće šanse da dožive pogoršanje svojih socio-emocionalnih veština od dece čiji roditelji nisu otpušteni (51% naspram 45%)“.
Istraživači su rekli da su socijalne i emocionalne veštine dece čiji su roditelji imali stabilno iskustvo na tržištu rada tokom pandemije – bilo da su njihovi roditelji zaposleni ili nezaposleni – „u proseku su bili bolji od veština dece čije su porodice bile suočene sa većom ekonomskom nestabilnošću“.
Ali nisu pronašli dokaze da su deca iz porodica u nepovoljnom položaju prošla gore, za razliku od prethodnih istraživanja koja su se bavila izgubljenim akademskim učenjem.
IFS studija je osmišljena da prepozna emocionalne probleme ili probleme u ponašanju.
Pitanja su se fokusirala na to da li roditelji smatraju da se njihova deca „lako plaše“, „konstantno se vrpolje ili migolje“ ili su „generalno poslušna“.
Odgovarajući na izveštaj, Arabela Skiner, iz grupe roditelja UsForThem, rekla je da su deca postala „kolateralna šteta“ tokom pandemije.
Rekla je: „Politika pandemije nije uzela u obzir uticaj na decu“.
Gospođa Skiner je dodala: „Bilo je mnogo prilika kada su upozorenja ignorisana, a deca su bila kolateralna šteta“.
„Neizbežna je činjenica da su ograničenja pandemije negativno uticala na razvoj naše dece.
I insistirala je: „Vlada mora odmah da preduzme akciju – treba da podrži sve službe koje podržavaju našu decu i da osiguraju da se ovo nikada više ne ponovi“.
Poslanica Torijevaca Ester Mekvi je dodala: „Sada moramo da prihvatimo i da učimo iz razmera štete koju su izazvali zatvaranje škola i zaključavanja“.