Sve je to bila prevara! Punjenje električnih automobila sada košta više od benzina
Punjenje električnih automobila sada je skuplje od punjenja rezervoara benzinom, prema zvaničnom izveštaju.
Vrhunski rast troškova električne energije znači da vlasnicima električnih vozila (EV) više nije zagarantovano jeftino iskustvo vožnje. Naprotiv, oni koji voze električna vozila plaćaju više iz svog džepa da bi njihovi automobili radili, a takođe su lošiji za životnu sredinu od automobila na benzin.
Naftni gigant Šel, koji nadgleda većinu mreža za punjenje u Velikoj Britaniji, sada naplaćuje 85 penija po kWh za svoje ultra brze punjače. BP, najveći provajder u zemlji, naplaćuje 79 penija po kWh.
Dailymail.co.uk izveštava: Za vozače najprodavanijeg pristupačnog električnog automobila u Velikoj Britaniji, Kia e-Niro, potpuno punjenje bi koštalo do 54,40 funti, što iznosi oko 23 penija po milji(1.6km) na prosečnoj bateriji koja ima domet od oko 370km.
Nasuprot tome, kod najprodavanijeg benzinskog modela prošle godine, Ford Puma, pun rezervoar koštao bi otprilike 60 funti, na osnovu najnovijih cena bezolovnog, što znači da je sa svojim dometom od oko 640km 8 penija jeftiniji po milji(na 1,6km) od Kia e-Niro.
Slični su rezultati kada se porede benzinski i električni modeli iste marke. Punjenje VW Golf 1.5L benzinskog automobila koštalo bi oko 71,85 funti, što bi iznosilo oko 13 funti po milji sa dometom od 880km.
VW ID 3 košta oko 8 penija više po milji, sa cenom od 49,30 funti da bi se potpuno napunio na ultra brzom punjaču kompanije Šel.
👉 Novi istraživački rad: mRNA vakcine JESU proizvodi GENSKE TERAPIJE https://t.co/5Sp9zyNa9w
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) July 3, 2023
To je dovelo do zabrinutosti da bi uvođenje električnih vozila koje je potrebno da Vlada postigne svoje klimatske ciljeve moglo biti otežano troškovima dopunjavanja električne energije koja potiskuje potražnju.
Poslanik Torijevaca Greg Smit, koji je član Komiteta za transport Commons-a(donji dom parlamenta), rekao je: „Razlike u naplatama su apsurdne, posebno kada se uzme u obzir koliko manje vozači električnih vozila plaćaju za održavanje puteva kojima žele da voze u poređenju sa doprinosom korisnika benzina i dizela preko carine na gorivo“.
„Tržište električne energije jednostavno nije prilagođeno za punjenje električnih vozila, kao što pokazuje iskustvo na ulici u odnosu na privatne rezidencije“.
Da stvar bude gora, istraživanje potrošačke grupe ranije ove godine otkrilo je da je raspon od 70 električnih automobila koje je testirao bio skoro 20 posto manji od predviđenog, što znači da bi vozači mogli na kraju morati da svoja kola pune redovnije nego što misle da treba.
Na raspon električnih vozila mogu uticati i drugi faktori, otkrivši da razdaljina koju mogu da pređu padne i do trećine po hladnom vremenu.
RAC je ponovio pozive Vladi da se pozabavi disparitetom PDV-a kako bi se olakšao finansijski pritisak na vozače električnih vozila koji ne mogu da pune kola kod kuće.
Portparol EV-a Sajmon Vilijams rekao je: „Uprkos dramatičnom porastu cene električne energije zbog uvođenja sankcija Rusiji, i dalje košta samo 10 penija po milji(1.6km) za pokretanje EV-a napunjenog kod kuće u poređenju sa 64km po galonu na benzin ili dizel automobilom od 16 penija po milji(1.6km).
„Ono što se zaista mora desiti je da Vlada smanji stopu PDV-a na javne punjače sa 20 procenata na 5 procenata koji se naplaćuju na domaću električnu energiju kako ne bi samo pojeftinila punjenje van kuće, već i da bi omogućila onima koji to možda nikada neće biti u mogućnosti da ostvare, tu korist od niže cene električne vožnje“.
Portparol ChargeUK-a, britanske industrije za punjenje električnih vozila, rekao je: „Očigledna je nepravda da oni koji nemaju pristup prilazu ili parkiranju van ulice plaćaju više poreza da bi napunili svoja električna vozila od drugih.
„Vlada bi trebalo da smanji stopu PDV-a na javno naplaćivanje na 5% – ista stopa koja se primenjuje na kućnu energiju, uključujući i punjenje EV“.
Portparol Ministarstva finansija je rekao: „Da bismo podstakli prelazak Velike Britanije na električna vozila, obezbedili smo preko 2,5 milijardi funti da smanjimo troškove kupovine za vozače i izgradimo neophodnu infrastrukturu koja će podržati njihovu upotrebu, kao što su lokalni ulični punjači i ciljane subvencije za dodatna vozila“.