Svedočenje iz pakla zvanog 15-minutni grad! Holandija već pokrenula NOVO NORMALNE logore za svoje građane
Kakav je život u 15-minutnim gradovima koji su već realizovani u Holandiji? Kako prepoznati transformaciju gradova u pametne gradove i pre svega kako to sprečiti? Holandska aktivistkinja Maartje van den Berg raspravlja o tome u nedavnom intervjuu za KLA.
Prošle nedelje, alternativni informativni kanal KLA intervjuisao je Maartje van den Berg da govori o „pametnim gradovima“ i 15-minutnim gradovima u Holandiji.
„Ovi naši takođe ‘pametni gradovi’ i ’15-minutni gradovi’ [u Holandiji] nam se prodaju kao ‘zeleni’ i ‘zdravi’. A u isto vreme, ljudi treba da žive u svom komšiluku i budu srećni tamo, gde je sve u okruženju i ne morate izlaziti iz kuće. A ako vam treba auto, jer su stvorene zone bez automobila, i ako morate napustiti svoje komšiluk, bolje je deliti auto sa nekim drugim. Stvorili su čvorove izvan gradova gde možete deliti automobile ili bicikle“, rekla je.
To nije samo planirano, objašnjava ona, već se sprovodi u malim gradovima i opštinama širom Holandije. A 2025. godine, za tri meseca, Amsterdam će uvesti „CO2 neutralne“ zone. Gde „dizel kamionima i kombijima nije dozvoljen ulazak u naše gradove“, rekla je Van den Berg. U isto vreme, oni grade čvorove u kojima su zajednički automobili dostupni.
UŽIVO! OVO SU MNOGI TRAŽILI! MILAN TAROT U BUNKERU I NEVIĐENI HAOS
Prošle godine u Amsterdamu je sproveden test sa zonama bez automobila. Šest nedelja glavna ulica u Amsterdamu bila je blokirana fizičkim barijerama kako bi se sprečilo vozila da uđu ili izađu iz Amsterdama. „Mnogi su ljudi postali veoma razdraženi, ali i veoma uznemireni jer vozila hitne pomoći nisu mogla proći i dogodilo se mnogo nesreća“, objašnjava ona.
Opština Amsterdam morala je da prizna da je njihov pilotski projekat sa fizičkim barijerama kako bi Amsterdam bio „zeleniji i zdraviji“ propao. Umesto toga, opština je odlučila da uvede „inteligentni pristup“ u Amsterdamu. „Inteligentni ulaz“ znači instaliranje „kamera za prepoznavanje registarskih tablica“, prema Van den Berg.
„1. januara 2025. godine, 14 opština će uvesti zone ‘nulte emisije ugljenika’ i ljudi će biti kažnjeni ako uđu [u ove zone] sa kamionom koji ide na dizel.“
Prepoznavanje registarskih tablica („LPR“), takođe poznato kao automatsko prepoznavanje registarskih tablica (ANPR), tehnologija je obrade slike koja se koristi za prepoznavanje vozila prema njihovim registarskim tablicama. Tokom godina videli smo kako opštine i lokalne vlasti provode ANPR u raznim zemljama.
Kao što je rekla Van den Berg, „isto se događa u Nemačkoj s gradovima. Takođe uvode zone nulte emisije. I rade isto u Belgiji i Francuskoj, i u Portugaliji i Španiji… Finansiranje dolazi iz Evropske unije za sve te programe koji se zovu Horizont 2020… i Green New Deal.
Sve vlade [EU] potpisale su Green New Deal… tako da sve primenjuju te politike.“
Ove godine takođe smo videli kako je Gradsko veće Oksforda napredovalo sa onim što nazivaju „autobusnim vratima“. Kao i u Amsterdamu, Oksford je prethodno podigao fizičke barijere kako bi stvorio susedstva sa niskom saobraćajnom gužvom („LTN“). Gradonačelnik Londona Sadiq Khan već godinama pokušava da implementira svoju verziju LTN-ova, Ultra Low Emission Zone („ULEZ“), što je takođe naišlo na otpor.
U isto vreme kada opštine ili lokalne vlasti postavljaju kamere u Holandiji, one uklanjaju parking mesta, rekla je Van den Berg. Već je sada teško pronaći parking mesta, ali „do kraja 2025. godine biće uklonjeno 10.000 [parking mesta]… i neće se izdavati nove parking dozvole.“
Dok uvodi naplatu nadzora, u pripremi za prelazak sa goriva na električnu energiju, holandska vlada takođe gradi „kuće sa transformatorima“. „U narednim godinama, 50.000 ‘transformatorskih kuća’ biće postavljeno u stambenim područjima,“ rekla je Van den Berg. „Ljudi to ne vole.“ Električni transformatori stvaraju buku i emituju elektromagnetsna polja.
Prethodno su sve kuće bile snabdevene gasom, a Holandija je teško stradala zbog uništenja gasovoda Severni tok, što je, poput Nemačke, imalo posledice na snabdevanje energijom u zemlji. Pored toga, Van den Berg je rekla: „Imali smo velika gasna polja na severu Holandije i rekli su da će ih zatvoriti. I oni su zatvoreni.“
„Zato imamo… područja bez električne energije. Ove vetroturbine proizvode električnu energiju samo kada duva vetar. I nema uvek sunca, pogotovo zimi. Dakle, ‘obnovljivi’ izvori energije poput vetra i sunca ne rade i ljudi sve više shvataju da to nije stabilna električna mreža.“
Budući da je Holandija relativno mala kopnena teritorija, vetroturbine i veliki solarni parkovi su blizu kuća ljudi. „Mnogi ljudi upozoravaju na zdravstvene rizike“, dodaje ona.
Postoji plan ili korak-po-korak plan holandske vlade koji se zove ‘Nacionalna strategija prostornog planiranja i okoline’. Trenutno je to nacrt izveštaja. „Napisano je 2021. godine tokom [COVID] karantina“, rekla je van den Berg.
„U izveštaju se navodi da će se ‘Holandija suočiti sa hitnim društvenim izazovima, kao što su globalno zagrevanje i klimatske promene, te se moramo kretati prema digitalnoj povezanosti i pristupačnosti, što je zaista veliki problem za Holandiju. I vidite kako naša vlada [i] naše opštine primenjuju ovaj novi strateški plan“, rekla je.
„I tu leži jedno od naših očekivanja“, rekla je.
Objasnila je: „Svaka lokalna vlast ili opština morala je da napiše sopstvenu strategiju prostornog uređenja i okoline. Svi ti prelasci i Agenda 2030 uključeni su u ove nove strategije. I tako ljudi mogu da odu u gradsku većnicu, zajedno sa lokalnim strankama koje zastupaju naše interese, i mogu da govore u gradskoj većnici i kažu: ‘Slušajte, ne želimo solarne panele na našim ulicama, ne želimo kućne transformatore’ i ljudi to zapravo rade. Idite u svoje opštine.“
Takođe postoji značajan masovni pokret za korišćenje gotovine. Van den Berg objašnjava: „Uvek kažemo: ‘Ne kupujte hranu i piće u supermarketu, plaćajte samo gotovinom, a ako ne možete da platite gotovinom – idite’. I recite ljudima: ‘Molim vas, gotovina je takođe vredan način plaćanja i morate to da dozvolite ili se u protivnom više nećemo vratiti’.“
„I stvarno funkcioniše, jer mnoga mesta sve više dozvoljavaju ljudima plaćanje gotovinom.“