Tesla je morao da povuče 3.800.000 automobila od 2018. godine
Tesla je morao da povuče neverovatnih 3.800.000 automobila od 2018. godine iz bezbroj razloga, od softverskih grešaka do problema sa upravljanjem.
Iako je poslednjih meseci imao nekih poteškoća, kompanija koju predvodi Ilon Mask je najveći prodavac električnih vozila.
Pridružite nam se – https://t.me/nultatacka
Ali čak se i uspešna preduzeća suočavaju sa zastrašujućim opozivima, što može značajno uticati i na reputaciju brenda i na profit.
Prošle nedelje je otkriveno da će Tesla povući više od 362.000 svojih američkih vozila zbog problema sa softverom Full Self-Driving Beta.
Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na autoputu (NHTSA) saopštila je da softver omogućava vozilima kompanije da „prekorače ograničenje brzine ili da putuju raskrsnicama na nezakonit ili nepredvidiv način povećavaju rizik od sudara“.
Ali, kako je istakao Gizmodo, povlačenja nisu neuobičajena u industriji električnih vozila – a Tesla ih je imao prilično malo poslednjih godina.
Počevši od 2018. godine, kompanija je dobrovoljno povukla 123.000 svojih modela S automobila zbog problema sa komponentom upravljanja.
Kompanija je u mejlu svojim kupcima u to vreme objasnila da je došlo do „prekomerne korozije“ na vijku servo upravljača pogođenih automobila.
„Ovo prvenstveno otežava vožnju pri malim brzinama i pri paralelnom parkiranju, ali ne utiče materijalno na kontrolu pri velikim brzinama, gde je potrebna samo mala sila na volanu“, navodi se.
Premotajte u 2021. i još 285.000 vozila, uključujući njegove modele 3 i model Y, povučeno je u Kini zbog zabrinutosti za bezbednost tempomata.
Prema Vall Street Journal-u, kineska državna administracija za regulaciju tržišta tvrdila je da bi problem sa softverom mogao slučajno aktivirati sistem tempomat, što bi dovelo do toga da kola ubrzaju iz vedra neba.
👉 Vučićev savetnik Toni Bler pokreće novu AKCIJU za biometrijski digitalni ID https://t.co/lNHXwFT8M0
— Nulta Tačka (@ProdukcijaNT) February 23, 2023
Iste godine, još 675.000 Tesli je povučeno i u SAD i u Kini zbog problema sa sklopom reze, a regulatori su izrazili zabrinutost da bi se prtljažnik i prednja hauba mogli nasumično otvoriti.
Čak i ako ne vozite, možete videti zašto bi to bila briga.
U februaru 2022. godine bila su dva povlačenja, prvi je uključivao beta softver za potpuno samostalno upravljanje. Približno 53.000 automobila je uklonjeno sa tržišta jer se činilo da su neki imali problem sa vožnjom kroz znakove stop.
Opet, nije idealno.
Ubrzo nakon objave, povučeno je još 817.000 električnih vozila jer je bilo problema sa zvučnim podsetnikom za pojas.
NHTSA je tada rekla da se zvono nije aktiviralo za određene modele S, Model X, Model 3 i Model Y.
Možda je jedan od najznačajnijih incidenata stigao u septembru 2022. godine kada je uklonjeno 1,1 milion automobila nakon što je uočen kvar na brojnim limuzinama Model 3 i SUV-ovima Model Y.
Tesla je objasnio da bi sistem za automatsko pokretanje prozora mogao pogrešno da reaguje ako postoji prepreka, što znači da su prozori nekome mogli da priklješte prste kada su bili pokrenuti.
Zatim, u novembru 2022., usledilo je nekoliko novih povlačenja, uključujući 40.000 automobila zbog kvara na servo upravljaču i još 30.000 zbog rizika da se vazdušni jastuci neispravno aktiviraju u određenim situacijama.
U istom mesecu, Tesla je povukao 321.000 vozila zbog softverskog kvara zbog kojeg su zadnja svetla na nekim od njegovih modela nasumično treperila.
Iako ovo može izgledati strašno, kao što je rečeno, opozivi u automobilskoj industriji nisu baš retki. Razlog zašto su mnogi povučeni je da bi se rešio potencijalni problem i osiguralo da nema strašnih incidenata u vožnji.