Tužba za Google: Čovek sleteo sa mosta i poginuo nakon što su mu je Google Mapa predložila kuda da se kreće
Google se suočava se sa tužbom porodice Filipa Paksona koji tvrdi da su pogrešna uputstva kompanije Gugl mape dovela do tragične smrti čoveka iz Severne Karoline kada je sleteo sa srušenog mosta.
ABC Nevs izveštava da je Filip Pakson, prodavcu medicinskih uređaja i ocu dvoje dece koji je poginuo 30. septembra 2022. godine, nakon što je njegovo vozilo zaronilo u Snou Krik u Hikoriju u Severnoj Karolini. Incident se dogodio dok se Pakson vozio kući sa proslave devetog rođendana svoje ćerke, oslanjajući se na Gugl mape za uputstva kroz nepoznato naselje. Aplikacija ga je navodno uputila da pređe most koji se srušio pre devet godina i koji je od tada ostao nepopravljen.
U tužbi, podnetoj Višem sudu okruga Vejk, tvrdi se da je Gugl više puta bio obavešten o urušavanju mosta, ali da nije u skladu sa tim ažurirao svoj navigacioni sistem. Porodica preminulog tvrdi da je tehnološki gigant postupio s nemarom, pokazujući malo obzira na ljudski život time što se nije pozabavio prijavljenim problemom. „Naše devojke pitaju kako i zašto im je tata umro, a ja nemam reči koje mogu da razumeju jer, kao odrasla, još uvek ne mogu da razumem kako su oni koji su odgovorni za GPS uputstva i most mogli da postupe tako malo obzira na ljudski život“, žalila se Ališa Pakson, Filipova supruga.
Državna patrola Severne Karoline je izvestila da nije bilo prepreka ili znakova upozorenja duž ispranog kolovoza, a Pakson je sleteo sa ivice, srušivši se oko 30 metara u provaliju. Most nisu održavali ni lokalni ni državni zvaničnici, a kompanija prvobitnog graditelja se raspala. U tužbi se navodi i nekoliko privatnih kompanija za upravljanje imovinom, navodeći da su one odgovorne za most i susedno zemljište.
Šta je ovo?! Posle direktora BlackRock-a i BIL GEJTS se povlači iz priča o “klimatskoj katastrofi” https://t.co/KtB3ex5qFH
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) September 23, 2023
U godinama koje su prethodile Paksonovoj smrti, više pojedinaca je obavestilo Gugl o srušenom mostu i pozvalo kompaniju da ažurira informacije o ruti. Sudski podnesak uključuje zapise e-pošte drugog stanovnika Hikorija koji je koristio funkciju „predloži izmenu“ na mapi u septembru 2020. da upozori kompaniju da usmerava vozače preko srušenog mosta. Gugl je potvrdio da je primio izveštaj i pregledao je predloženu promenu u novembru 2020, ali u tužbi se tvrdi da kompanija nije preduzela nikakve dalje radnje.
Kao odgovor na tragični incident i tužbu koja je usledila, portparol Gugla Hoze Kastaneda je izrazio: „Imamo najdublje saosećanje sa porodicom Pakson. Naš cilj je da pružimo tačne informacije o rutiranju u Mapama i razmatramo ovu tužbu.“