Tviter godinama zloupotrebljavao korisničke podatke- Sada se izvinjavaju
Twitter je objavio izvinjenje zbog toga što je bez znanja i saglasnosti korisnika koristio podatke o bezbednosti naloga za ciljano oglašavanje.
Kompanija je priznala da je nekoliko godina od korisnika traženo da daju broj telefona ili imejl adresu zbog zaštite ili autentifikacije. Twitter je zatim koristio te informacije za ciljano oglašavanje, zbog čega su američko Ministarstvo pravde i Federalna komisija za trgovinu (FTC) pokrenuli postupak protiv kompanije.
U maju se kompanija saglasila da plati kaznu od 150 miliona dolara kako bi rešila tužbu, u kojoj se navodi da je Twitter prekršio prethodnu naredbu prikupljajući lične podatke korisnika navodeći kao razlog bezbednost naloga, da bi ih zatim koristio u komercijalne svrhe.
Pored kazne od 150 miliona dolara, Twitter je pristao da obavesti korisnike da je zloupotrebio njihove podatke.
FTC je prošlog meseca saopštila da je između maja 2013. i septembra 2019. Twitter „naterao ljude da daju svoje brojeve telefona i imejl adrese tvrdeći da je svrha toga bila da „zaštiti vaš nalog“.
Ali umesto toga, Twitter je koristio te informacije da bi prikazivao ljudima ciljane oglase koji su kompaniji doneli milione dolara.
U žalbi FTC-a se navodi da je Twitter koristio telefonske brojeve i imejl adrese da bi omogućio oglašivačima da ciljaju određene korisnike određenim oglasima, uparujući ove informacije sa podacima koje su već imali ili su dobili od brokera podataka.
Pomoćnica američkog državnog tužioca Vanita Gupta rekla je da kazna od 150 miliona dolara „odražava ozbiljnost optužbi protiv Twittera“.
„Kao što se navodi u žalbi, Twitter je dobijao podatke od korisnika pod izgovorom da ih koristi u bezbednosne svrhe, ali je zatim na kraju koristio podatke i za ciljanje korisnika sa oglasima“, rekla je predsednica FTC-a Lina Kan. „Ova praksa je uticala na više od 140 miliona korisnika Twittera, istovremeno povećavajući primarni izvor prihoda Twittera“.
U sredu je Twitter objavio izvinjenje i zakačio ga na vrh vremenskih linija korisnika. Kompanija je rekla da je „možda tražila vaš broj telefona ili imejl adresu da bi zaštitila ili potvrdila autentičnost vašeg naloga“ i da je „možda koristila ove brojeve telefona ili imejl adrese da bi vam isporučila prilagođene oglase na Twitteru do septembra 2019. godine“.
„Dana 6. juna 2022. sklopili smo nagodbu sa Federalnom komisijom za trgovinu da rešimo ovaj problem“, naveo je Twitter, tvrdeći da „nikada nisu otkrili ili podelili broj telefona korisnika ili imejl adresu sa oglašivačima“.
„Veoma nam je žao što se to dogodilo“, navodi se u saopštenju.
Praksa je takođe bila u suprotnosti sa sporazumima o zaštiti privatnosti EU i SAD, i SAD i Švajcarske, koji primoravaju kompanije da „slede određene principe privatnosti kako bi legalno preneli podatke iz zemalja EU i Švajcarske“.
Pored kazne od 150 miliona dolara, FTC je saopštila da je Twitteru zabranjeno da profitira od „na obmanjujući način prikupljenih podataka“. Twitter je primoran da obezbedi alternativne metode dvofaktorske autentifikacije i naloženo mu je da implementira sveobuhvatan program zaštite privatnosti i informacija. Twitter takođe mora da ograniči pristup zaposlenih ličnim podacima korisnika i obavesti FTC ako kompanija pretrpi kršenje bezbednosti podataka.