U TESLI: Fabrici ILONA MASKA ljudi leže povređeni, A POSAO SE NASTAVLJA!
U Tesli boravi desetine povređenih radnika dok se posao normalno obavlja. Povrede se ne prijavljuju, bitno je da se „elektro-revolucija“ nastavi.
Teslina Gigafabrika u Nevadi stvorila je daleko više posla Upravi za Bezbednost i Zdravlje Nevade (OSHA), nego bilo koja druga fabrika automobila u okolini.
OSHA se bavi regulisanjem radnih uslova na poslu.
Inspektori iz kancelarije OSHA-e u Nevadi su otišli u Gigafabriku, gde Tesla pravi baterije i pogone za svoja vozila, preko 90 puta tokom tri godine.
Zombifikacija društva i konačna podela SVETA
Sa druge strane, obližnje fabrike su u proseku imale samo jednu posetu inspektora OSHA-e u tom periodu.
U svakom slučaju, poseta OSHA-e ne znači nužno da je kompanija učinila nešto loše. Ipak, povećani nivo poseta Tesla fabrici od strane regulatora govori o višoj stopi rizika na poslu, i višoj stopi povreda, o čemu govore i mnogi zaposleni taamo.
Kada se uzme prosek, iz fabrike je bila pozivana hitna pomoć više od jednom dnevno.
Pored medicinskih povreda, bile su prijavljivane tuče i krađe u samoj fabrici.
Teslane prijavljuje povrede!
USA Today magazin opisao je povredu iz 2017. godine koja je dovela do toga da je radnik izgubio deo svog desnog kažiprsta, nakon što je na njega pao nosač za držanje baterija.
Ipak, ova povreda nije prijavljena OSHA-u.
Ipak, zakon Nevade i savezni zakon zahtevaju od kompanija da prijave povrede koje uključuju amputacije ili zahtevaju hospitalizaciju radnika.
Tesla nije odmah odgovorio na zahtev Business Insider-a za komentar.
Kompanija je za USA Today rekla kako je stopa povreda u fabrici zapravo niža od onih u drugim fabrikama. Sa druge strane, fabrika nije dala nikakve podatke koji bi potvrdili tu tvrdnju.
Što postavlja pitanje, da li trebamo verovati Tesli i samom Ilonu Masku? Rad u fabrici automobila je izuzetno rizičan, što znaju mnogi sa balkanskih prostora zbog odlaska u inostranstvo radi posla.
Fabrikama uopšte nije u interesu da prijavljuju povrede, jer time gube dosta poena kod državnih službenika, mogu biti novčano kažnjene, i ono najbitnije za njih, reputacija same firme može biti uništena.
U svakom slučaju, Tesla je nazvala izveštaje USA Today-a “nepravednim i obmanjujućim”.
Mislim da se sa ovom definicijom mnogi radnici tesla ne bi složili.
Šta kažu radnici Tesle?
Kada je Karlos Aranda počeo da radi u Teslinoj fabrici, rekao je kako je to: „bio sjajan posao, stvari su išle jako dobro.“
Nešto kasnije, dok je radio na poravnanju automobila, šasija bi se podigla i svaki put bi morao da skoči.
„Govorimo o možda otprilike dva, dva i po metra, a onda to radite devedeset do sto puta dnevno.“
Zbog ovakve prakse na poslu, dijagnostikovano mu je više zdravstvenih problema.
Dijagnostikovan mu je plantarni fasciitis. Takođe, ganglijska cista u zglobu i sindrom karpalnog tunela na obe ruke;
Majkl Sančez obavljao je nekoliko pozicija na proizvodnoj liniji od 2012. Godine.
To je dovelo do problema sa ispupčenim diskovima u leđima, hernijom diskova u vratu, bolovima u ruci,i migrenama.
Radnici su takođe tvrdili da se nakon ozbiljnih povreda, linija za prozvodnju se ne zaustavlja. Kako govore radnici, dešavalo se da povređena osoba leži pored vas, a vi morate normalno raditi kao da se ništa ne dešava.
Posao se nastavlja sve dok ne stigne hitna služba, nema zaustavljanja.
Duplo veće kazne za Teslu nego sve druge automobilske fabrike
Ipak, uprkos tome što tesla izbegava da prijavljuje povrede na radu, i nehumane uslove rada, OSHA konstantno evidentira niz povreda na radu.
Zaposleni su pretrpeli bezbroj povreda, naprezanja leđa, šaka i ruku. Modrica, posekotina, uboda, preloma i opekotina.
Forbsova analiza iz marta pokazala je da su Tesline kazne za kršenje bezbednosti u proteklih pet godina premašile deset drugih velikih Američkih auto-fabrika zajedno.
OSHA je zabeležila 54. prijave u Teslinoj kompaniji naspram 18. prijava u drugim fabrikama. Stoga, kazna za teslu iznosila je 236.000 dolara, u poređenju sa drugim fabrikama koje su zajedno platile 89.000 dolara.
Brojke sve govore
Naravno da su i druge fabrike izbegavale da prijavljuju broj povređenij, ali ipak razlika u brojevima govori koliko je Teslina fabrika nebezbednija od drugih.
Pa se ovime postavlja pitanje, da li je ovakvo izbegavanje prijava povreda na radu u fabrici, i nepoštovanje bezbednih uslova za rad svet kakav će dovesti vizionar i “revolucionar” Ilon Mask.
Ako se ovako postupa sa ljudima koji rade u fabrici automobila, kako će Ilon Mask postupati sa građanima Marsa, kada i ako ostvari svoji san?
To dragi čitaoci ostavljamo vama da odgovorite.